Kamouflagenät 1:72
Håller på med ett diorama och skulle vilja ha kamouflagenät över soldaterna. Någon som har något tips på vad man kan köpa till det.
Sådant borde inte vara så svårt att göra själv.
Tygaffärer har tyger som ser ut som nät. Ett vitt i bomull och så brygger man starkt te. Bådde svart och grönt te. Doppa det några minuter lite hit och dit bitvis. Kanske knöla ihop tyget/nätet och sätt gummisnodd runt så blir det fläckigt.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Håller med Sissie! vanlig gasbinda borde funka utmärkt
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Bra tips! Gasbinda! Den ser ju ut som ett nät. Fram med teet starhawk!!
Wrooom!

Nä håll där Sissie, det var Fanders som skulle ha nätet inte jag!
*asg*
Wrooom!
Gasbinda is the shit alltså? Får ta mig en tripp till apoteket då :)
Det märkliga är att när jag går till apoteket så har jag aldrig för avsikt att använda deras produkter till det de ska. Sist jag var där ville jag köpa aktivt kol-pulver (för att göra ett vattenfilter). Jag nämnde aldrig detta vattenreningsfilter och receptarien bara tittade snett på mig och sa att "pulver ska du inte ha, du ska ha tabletter" vänligt men bestämt. Hon trodde garanterat att jag producerade alkohol i min källare :D
Gå till en zoobutik nästa gång. Det blir billigare också.
Sera Super Carbon kan jag rekommendera. I pelleterad form. Dammar mindre.
Wrooom!

#8 Sissie! Vilken supertipsare du är! 
#7 Fanders - hehe, den var kul! 
Annars har jag alltid läst tipset "damstrumpor, men där går gränsen, jag vågar faktiskt ej gå till underklädesaffären och köpa nätstrumpor…

Jag har för mig att nätstrumpor är för glest så du slipper johannespanzer 
De där har ja funderat på med. Det finns väl glasfibernät som är olika finmaskiga. Jag skulle dock tro att det är för styft kanske. Ja har inte provat, men tänkt som sagt. Sen skulle jag prova med lite spraylim av någon sort för att sen kunna "krydda" nätet med oregano eller timjan kanske, någon typ som liknar löven i nätet, det är ju så de är uppbyggda. Inte vet ja om de funkar, en idé bara.

//Kraxmann
nu blir jag nyfiken på alla idér om detta…
sani
www.bosnafly.n.nu
Torkad dill och persilja, kanske. Dill blir ju lite som tallbarr.
# 9 Tackar! Älskar att vara idéspruta. Det är kul att använda saker till annat än vad de är tänkta som.
Byggde om en vattenfontän för katter till ett vattenfall med badplats till min orm.
Gubben byggde en vinge till en liten formel 1 bil av ett plastlock till en kattmatsburk!
Wrooom!
#9 Haha där går min gräns också!
Tack för alla tips!
Hittade en bra grej till kammonätet. Lite spetstyg som morsan hade sparat i en gammal låda!
Jag lägger ut bilder i tråden om dioramabygget när jag fått till nått av det..
Spetstyg är alla tiders. Använder vi när vi byter ut målkoppen till tygpåse på hockeyspelen till SM.
Wrooom!