Airbrush, erfarenheter?
Håller på at snickra ihop en artikel om färger till airbrush, och jag känner att jag skulle vilja veta lite mer om vad ni själva använder! Har du eller använder du någon airbrush idag? Vilken färg föredrar du och vad blandar du med? Dela gärna med er av era egna erfarenheter, så kan jag sammanställa det till en artikel som jag tror att många kan ha nytta utav här på forumet!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
jag målar själv med en evolution spruta kopplad till en 2hk kompressor målar mäst med tamyia färger utblandade med röd sprit fungerar rätt så bra men har lite problem med stänk ?
//ronny

#1 jag antar att du blandat ut färgen ordentligt, då är frågan var felet kan vara. Det jag tänker på är luft trycket! Har du provat att sänka trycket? Min Badger gjorde samma sak och eftersom jag nyss gått igenom sprutan och bytt packningar så sänkte jag till 0,8 - 0,5 och då fungerade det bättre den gången! Vid nästa tillfälle så drog jag upp till nästan 1,0 utan problem! Ibland lever airbrushen sitt egna lilla liv…
Stefan - Modellbyggare
jodå färjen är utspäd och jag har provat med lägre tryck men det kan vara värt att göra om proseduren för som du skrev så lever dom lite som dom vill ibland he he
//ronny

Ibland undrar man vad det gömmer sig för liten tomte i maskineriet, för fast man gör precis som man brukar så blir effekten något helt annat….tur att man har bättre tålamod nu än när man var yngre 
Stefan - Modellbyggare