Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: köpsäljbyt
Läst 7473 ggr
Mann
0

IKV-91 SWEDEN TANK

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen är denna vagn påväg till Sverige och Modellhuset Liden i Mariestad. Kommer under nästa vecka.
Att observera! Denna modell är tillverkad av resin-plast. Detta material har diskuterats i detta forum.

Christer Mann

ElLobo
0

Den där vagnen är det nog många som vill ha!

Kul att den äntligen är på gång in.

StefanW
0

Skala och prisbild?

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2: Skala 1/35, nr HF 065

Mann
0

Hej Stefan

Den kostar 1000:-

Christer

StefanW
0

Ok! Fast att man inte sitter fast i leran, så blir man riktigt sugen.

Stefan - Modellbyggare

Denna kommentar har tagits bort.
karlrobert78
0

Nu måste jag faktiskt erkänna att jag som inbiten flygnörd faktiskt blir lite sugen… Hmm.. Om jag skulle bygga en sådan och skylla på lokalpatriotism, för visst finns denna vagn i Skövde? Jag var nära på att krocka med en, vad jag tror, nåt liknande på väg mellan Skövde och Karlsborg i höjd med Kråks skjutfält, en sådan f-n svängde rakt ut i vägen en tidig morgon när jag var på väg till skolan…

//Marcus

StefanW
0

Lokalpatriotism är väl också mitt skäl då man sett den många gånger inne på P4 som var en av utbildningsplatserna i Sverige.

Stefan - Modellbyggare

karlrobert78
0

Var? Används inte vagnen eller vad syftar du på? P 4 var, jag var i Skövde i går och då fanns det… Gråter

//Marcus

karlrobert78
0

Nä nu fattar jag…. Detta är en Centaurion va? Jag mitt j**la nöt fick för mig att det var ett fordon ur stv 90 serien!

Mann
0

Stridsfordon 90

Den är nog inte långt borta.

Christer

Greenhorn
0

Då jag åkte IKV91 under min lumpartid i Skövde lär det säkerligen bli ett inköp av en sådan modell senare i vår.