igenkänningstecken?
Funderade bara på en sak. En annan tänkte ju åka upp med några bilar o ställa ut på CCM-open nästa lördag 13/3 och självklart glida runt för att lääänge och noooga beundra alla andras fantastiska byggen på såväl CCM som stora IPMS-utställningen. Kunde ju vara kul om man fick kontakt med några andra av er byggare på iFokus-forumet, men hur i all världen ska jag veta vilka ni är?
Ska man fixa sig en namnbricka eller nåt med namn och "modellbygge iFokus" på? Har ingen iFokus T-shirt -det är väl f.ö inte riktigt rätt årstid för det nu? Eller kör vi med klassikern "nejlika i kavajslaget"? (eller varför inte propeller, tanks-hjul eller fälg?).

Mig kommer du lättast att känna igen genom min frånvaro, tyvärr. Blir som det ser ut ingen möjlighet att åka ned i år, trodde att jag skulle kunnat utverka lite ledighet. Efter att jag testa en veckas influensa så är det snarare mina kollegor som behöver den helgen till lite fria aktiviteter än jag.
Lycka till alla, och mycket fina bilder önskas från evenemanget!
Niclas

Jag ska dit,190 cm lång med liten kille på 10år i släptåg
Kolla min profil så ser du hur jag ser ut :) Vi ses där / Jesper
Jag kommer inte dit, men hade jag varit där, så hade du känt igen mig på min brosch med min Avatar. Mycket praktiskt.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Utan byxor hade kanske funkat…
#1. Stackars dig… Det låter inge vidare.
Jag tar med jobbkameran och lovar ta mycke bilder. Eftersom jag inte har några speciella särdrag utan är hopplöst anonym så lutar det åt att jag kanske gör en liten namnbricka eller nåt sånt.
#5: fel årstid är jag rädd…Annars kanske.

#6.2: Inte alls! Det är väl rätt årstid! Annars kanske ingen reagerar … 

Nu kommer ni att känna igen mig där nere, ledighet fixad. Hotell bokat för hela familjen, upplagt för mys och pys för alla med andra ord.
Ganska lång typ, fattas ett par cm till Antes höjder. Tar väl på mig den blå smurftröjan med namn- och ifokusbroderier på.
Väl mött i Stockholm om en knapp vecka!
Niclas

Trevligt Niclas..då ses vi som vanligt
Vad kul att du kunde komma loss från spis och grytor trots allt Niclas! Då vet jag åtminstone två iFokusar jag kan hålla utkik efter - Ante ("en lång + en kort") och Niclas alias Proosen ("smurfblå").
Ses i Solna då på lördag. Måste ta fram en karta så jag hittar dit också… Solna är inte direkt min bakgård och det är två år sen jag senast besökta IPMS-open. Tydligen lite si och så med parkeringsplatser där. Helst vill man ju slippa kånka kartongen med sina "styrenbäbisar" i över halva stan…

Jag kommer att vara där bägge dagarna. Ska försöka fixa en namnbricka, annars är jag ganska jämnlång med Proosen, skäggig med glasögon och välpumpad airbag.
Bjarne
# 11. det sistnämnda kan ju vara bra att ha så man inte blir alltför närgången mot modellborden, eller åtminstone studsar mjukt om man blir för ivrig…

#12. Problemet är väl istället det motsatta, det blir svårt att komma nära nog för att se.
Bjarne

Kan ni inte göra som en liten knapp, man printar ut en liten lapp och fäster med säkerhetsnål?
Eller så ännu bättre - ett hemligt handtecken! 

#14 hehe 
#15 Om jag använder lite cyanoakrylatlim mellan fingrarna ska de nog funka…
med risk för att vara exhibitionistisk tar jag nog på mig mitt "jobb-profilplagg", dvs en mörkblå fleecetröja som har "Nynäs slott" logga på framsidan och på baksidan står det "Bli naturligare". Svårt att missa, va? Har gjort en liten prydlig namnskylt med "iFokus-logon" på också.

Glöm inte gruppfoto!
Stefan - Modellbyggare

Hej, jag kommer att vara där på lördag, liten, mörkhårig med glasögon och famnen full av nyinköpta byggsatser 
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
jag kommer på lördag, är 1.8 lång har mörk hästsvans, skinnjacka och glasögon
See you tomorrow folks!
Kör / åk försiktigt!

Nu har alla barnen somnat snart och då blir det packa och fixa för mig och frugan inför tidig avfärd imorgon bitti.
Ser jag frånvarande ut så tveka inte att säga hej, har förmodligen på mig min Modellbygge ifokus-tröja om jag hittar på den i röran här hemma.
Ses där allihopa!
Niclas

ser ni nånn halvlåghårig raggar typ som glor i nån skrot låda så kann det vara jag, röd jacka svart t shirt slitna jeans m39 kängor. vi hörs i solna