Wingnut Junkers #10
Senaste nytt på västfronten:
http://www.hobbybokhandeln.net/?p=4949
Alla artiklar finns här:
http://www.hobbybokhandeln.net/?cat=55
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Följer detta bygge med stort intresse….det är så drar i byggtarmen för ett WW1 plan.
Stefan - Modellbyggare
Snyggt målat Hasse!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Detta är verkligen ett intressant bygge. Byggs ju inte så mycke W1 plan och tillbehör.
Ser bra ut och ser fram imot fortsättningen.
/ John

#1: De är himla fascinerande, dessa märkliga flygande tingestar! snacka om modiga män som tog sig upp i luften med en sån här, hujja…
Tjusigt Hasse :)
Har du sett att det finns nya modeller att köpa på Wingnut wings nu? Very nice…
/J
Såg precis att det är fri frakt också :) För lite drygt 400(59 USD) kronor får man hem en sån här goding… En sån blir det nästa månad
/J

Fest! Jo, jag såg just att de isag släppt nästa 4 kits för försäljning!
Måste säga att det gick väldigt smidigt när jag beställde, rekommenderar varmt.
En Pup är jag sugen på, vad är skillnaden mellan de båda, hmmm?
Jäkligt snygg, Hasse! Det lär ju vara högsta kvalitet på dessa byggsatser. Lite sugen är jag allt, men…nej. Det får vänta.
#6 Ok, det blir ditt första flygplan, Jesper? Vilken modell har du siktat in dig på? 400,- SEK känns faktiskt väldigt prisvärt.
/Stefan
PS Hur gick det med din kompressor, Hasse?

#6: kanonbra service när du beställer därifrån, rekommenderas varmt, som sagt!
#8: Det är makalös kvalitet… faktum är att jag inte skulle behöva limma nåt mer, allt klickar ihop med sub-millimeter-precision, otroligt.
Lite missnöjd med cammot är jag, måste nog filas lite mer på det.
Kompressor-problemet löste sig, tack o lov. det var så trivialt att fuktlåstömningen hängt sig på sniskan!

#6 Jajamän :) Jag har väl byggt nån Spitfire när jag var liten, men ingen sen jag blev seriös byggare. Jag kommer att köpa en sån här snygging: Albatros D.V
Jag valde den helt enkelt för att den var snyggast :) Jag tror jag skall måla den svarta varianten med blomman. Men först måste jag läsa på lite… Jag kan verkligen nada om flygplan :)
Blir inte du också sugen på en Wingnutmodell Stefan?
/J
#10 Katter är coola…finns det någon annan varelse som så fullständigt kan stirra ut någon annan? Utan att röra en min…Fast, jag måste säga att Suki verkar studera dekalarket synnerligen noga.
#11 Albatros är helt klart snygg & stilren. Tror att det var ett tämligen framgångsrikt flygplan också.
Jojo, jag har varit sugen på en Wingnut sedan jag läste om Hasses bygge första gången. Ungefär samtidigt läste jag en artikel i "Military In Scale" om samma byggsats. Men…jag har lovat mig själv att hålla bygghögen på en anständig nivå
. Vi får se…
/Stefan

#12: Att de är, tuffa varelser! De kan även stirra ut en vägg, en persienn, en skugga…
Jag undrar om Suki inte har hittat ett tryckpassningsfel på arket?!
Håller tummarna för att du ska falla till föga o unna dig en vingnöt 
Riktigt intressanta är dessa flygande manicker… -ja även katterna kan ju räknas dit emellanåt förstås…