Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: airbrush-färg-lack
Läst 968 ggr
JaguarMkVII
0

Idag har far i huset experimenterat...

Jag håller på med Skifs MTLB som skall bli en Pbv 401 men jag blev inte nöjd med kamouflaget. Färgerna kändes för bleka och urvattnade så efter en del funderande så bestämde jag mig för att prova att lägga ett filter. Har aldrig provat det förut så det fick bära eller brista. Jag blandade Tamiya olivgrön, klargul och thinner i förhållandet 20:1:1 och lade ett lager. Wow…. Det blev must i färgskalan direkt. Rekommenderas varmt.

Nästa experiment var att använda en burk reliefpasta inköpt på Ica som lera. Det blev inte bra alls då det var väldigt mycket vit färg i den så skulle man få någotsånär mörk färg så var det i princip bara färg. Avrådes.

Nästa experiment blir acrylic gel blandat med Panduros akrylfärg. Återkommer när jag har sett resultatet.

Varför jag är inne och bygger när vädret är som det är? Har åkt på en förkylning och det är nog inte så bra att tumla runt i snön med den…

Joppo
0

Kul med lite experiment Jens :) Återkom gärna med lite bilder.

/Jesper

JaguarMkVII
0

Det kommer en bild på 401:an när jag kan ta i den om en stund.

bosnafly
0

relifpasta,fråga på ica maxi om de har det,de hade ingen anning om vad det var,i vilket område använder man relifpasta??

sani

www.bosnafly.n.nu

StefanW
0

#3 Skall inte tillredas som mat! Utan kolla vid färgavdelningen!Flört

Stefan - Modellbyggare

JaguarMkVII
0

#3: Hittade det i pappersavdelningen ihop med lite andra konstnärsprylar. Ica Maxi här i stan är nu stängt då taket kollapsade i måndags. Huset är tydligen klassat som totalskada då väggarna bågnat även där taket är intakt.