Svarv/fräsämnen
Nu skall det påbörjas ett bygge rent from scratch.
Jag behöver mindre bitar i mässing och aluminiun, både som fräs och svarvämne.
Det verkar bli svårare och svårare att få tag i detta via vanliga kanaler som Clas i sjön mfl.
Var finner man det i dag till rimliga priser?
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Eftersom det förmodligen är små ämnen du söker, så skulle jag försöka på närmsta mekaniska verkstad. Ofta har de skrotbingar som man kan få plocka i och betala en symbolisk (fikapeng!) summa för.
Stefan - Modellbyggare

Rimliga priser, det blir nog svårt. Mässing och aluminium är ruskigt dyrt.
Stefans tips är helt klart det bästa. De har återvinningsbingar på de flesta lite större verkstäderna, där kan man nog hitta det billigaste.
Näst efter det, så är det återvinningsfirmor eller tippens återvinning (kan vara lite svårare att få bli vid något där). Jobbade på återvinning en gång i tiden. Förmodligen får du köpa det till "skrotpris" om du får handla nåt, betydligt billigare än metallgrosister lär det bli i alla fall.
Till sist återstår nätet:
http://www.slojddetaljer.se/deptlist.aspx?deptid=105
Vet inte om de är humana i priserna (förmodligen inte). Finns säkert flera firmor.

När jag behövde såna prylar köpte jag dom på Wentzels, fast det var rätt länge sedan, på gymnasietiden nångång
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Jag brukar kolla efter sånt på loppmarknader när jag ändå är där.
Aluminium finns i datorskrot (kylelement, uttjänta hårddiskar mm).
Mässing i lampkronor o prydnadssaker bl.a.
Jag har turen att bo där det finns gott om loppisar men det kanske inte du gör…. men ett förslag iallafall.

Jag kikade på OVP Forum, och där rekommenderas bl a TeknoBygg, Söders RC/Hobby och Tåg & Hobby.

#6 Intressanta länkar. Här fanns en del matnyttigt.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning