Airfix club
Hej, för en månad sedan blev jag medlem i The Airfix club och någon gång i förra veckan så kom sakerna (vet inte när eftersom jag inte var hemma). För endast lite mer än 200kr + frakt så får man det här.
En specialmodell som det här året är två Harriers i skala 1:72. ( förra året var det två häftiga supermarine spitfire MkXVIe)

Var det utöver medlemsavgiften?
Stefan - Modellbyggare

För er som inte vet vad ett Flying hours passport är tillför så ska jag förklara. Ni som har byggt de lite nyare Airfix modellerna har nog sett att det sitter en liten ruta på kartongen där det så flying hours och en siffra - se bild - , man kan säga att siffrora är som poäng. När man har nått tio poäng så kan man få en gratis modell som är i serie 1 eller 2. Man kan välja bland nästan alla deras modeller som finns men inte gift och themed sets. Sen om man får i hop 20 poäng så kan man välja en serie 3 eller 4 modell. Samma sak om man får max poängen som är 30 fast då är det serie 5 eller 6 som gäller. Fast man kan ju självklart välja en annan serie om man får 30 poäng tex. kan jag välja en serie 3 eller 4 modell och en serie 1 eller 2 modell och få två modeller eller 3 st. serie 1 eller 2 modeller. Men frakten får man själv betala som går på £1,5
Hittils så har jag skrapat ihop 9poäng.

Jag menar 7poäng.

Och sist så får man tillgång till Airfix katalog 2010 och någon annan katalog. Om man bor i england så kan man få allt detta fast för £24 och då får man deras kataloger också men här i sverige finns bara download verison där man får katalogerna via mail.
I den ena katalogen så skriver dom en massa och i varje nummer (dom ger ut fyra nummer per år) så testar dom och bygger en av airfix modeller. Jag har skrivit ut 3 av dom från deras nummer.