Ny veteranlastbilstidning
Visst minns du lastbilarna från förr som idag har blivit veteraner. Nu kan du återuppliva minnena i Nostalgia Special med Tema Klassiska Lastbilar.

Den 12 oktober presenterade Förlags AB Albinsson & Sjöberg i Karlskrona temat för den nya tidningen på 84 sidor. Där finns såväl Scanias bilar med V8 som 111- och L85-modellen. Flera av bjässarna är i de eleganta ASG-färgerna. Andra godbitar är Volvo Raske, Rundnos samt FB88 och International R-162. Det blir också gamla härliga foton och bilder från broschyrer i stor mängd.

Är det verkligen en återkommande tidning? Jag fick intrycket att det var en special och att nästa special skulle vara om båtar. Sen kan jag meddela att det var en ruskigt bra tidning och jag kände mig riktigt nöjd att jag förstärkte golvet och gjorde 320cm takhöjd i garaget… Har inte informerat tanten om varför men det planer på nån form av veteranlastbil med i bilden.

#1: Du har helt rätt, jag har senare läst på andra ställen att veteranlastbilar är temat i just det här numret av Nostalgia Special, och som du skriver så ska nästa nummer handla om båtar. Riktigt så tolkade jag inte det som stod på Fabas hemsida.
Men det här numret av tidningen verkar mycket intressant och ska införskaffas snarast. 
Den rekomenderas starkt, jag köpte den här om dagen och dreglar fortfarande!!! Men det är som Jens säger ingen återkommande tidning, dock ges Nostalgia Special ut 6 nr per år med olika teman.
Jag sneglar också efter en veteranare och har hittat en nosbyggd Scania 111, dock saknas pengar, kunskap och plats, vet dock att farsan som blir pensionär nu i höst också gått i dessa tankar…
//Marcus

#3: Det låter mycket trevligt! De nosbyggda Scaniorna är mycket fina, tycker jag.

Grannen har en Volvo från 1950 stående till ingen nytta som jag är sugen på. Tyvärr har han nån vanföreställning om att den är den värdefullaste bilen på jorden…

#5: Ja, det är väl typiskt!

Så var tidningen inköpt! Nu ska det mysas ikväll! 

Redaktören meddelar:
Till alla veteranvänner kan jag meddela att det blir en fortsättning. Nästa nummer av Klassiska Lastbilar finns i handeln 25/2 2010.
Varma veteranhälsningar
Bengt Gustafsson
Redaktör

En hel månad kvar …