Jag har köpt en flaska Vallejo "Golden yellow" men det är ju inte så flashigt…

Vi kör en liten avstickare också innan vi kommer tillbaka till den här tråden igen.
Jaha, jag får väl också presentera mitt nyförvärv. Beställde från Modelexpress i Canada! Kom med post efter ca 2 veckor, lite bucklig kartong.
Byggsatsen kommer från Lindbergh. Är antagligen en "nyutgåva" av en gammal modell. Fräck bil tycker jag. Tyvärr bara en i kartongen, även om det är två på "Box-arten".

#8: Håller med! En av de fräckare Triumph-modellerna tycker jag! Och den där Mk II har nog det snyggaste bakpartiet av de olika varianterna.
#11-12 Fina gubbar som inte bara står och leker klonade skyltdockor
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#15 Tidiga jets, var det ja..
/Stefan
#16 Just det!
Se om vi kan bearbeta Herr Lobo både med text och bild.
Jag har några fler val i högen att ta till också….
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#17: Vad vill du nu då?!

Mycket fina grejer du fick där Sponny.

Alltid bra med fräscha däck, fast som det är ute nu så behöver du nog tilläggsdubba dem … 
Nu blir man ju sugen på att se vilka kärror som skall få äran att iklädas dom sulorna…

den lilla grå bilen vad e de för bil?

Menar du den under bussen, så tror jag det var en 57 Nomad.

27#du har PM

#16-18: Tidiga jets är ju kul! Är det ett GB ni suktar efter kanske? Vore roligt förstås!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

#28 Svarat.

#29: Jag misstänker det med tanke på deras önskemål, men naturligtvis kommer ett sådant tema inte på frågan! 
Alldeles för få röster …
#25: Aj, aj,aj -är du också svag för 30-talare… Det var ju illa. annars hade jag gärna lagt vantarna på ett par stycken…

#33 Man är ju inte sämre karl än att man kan ändra sig 
Jag ska sortera ut lådan och sälja av det mesta, kanske jag ångrar mig ang 30-talarna. Jag fick en liten annorlunda syn på att ha allt liggande i lådor efter min skräckupplevelse i källaren….
Förmodligen kommer en del att säljas vidare. Jag har ett par gamar till som är sugna. Ställ dig i kö, vet ja 

#36 Underbart cool!
/Stefan

# 34: Som en gam cirklar jag över dina källarfynd…
#38: Det var en rejäl högsjöbogserare! Blir väl ganska stor i skala 1:200 ?

#38 Den gillar vi!
Stefan - Modellbyggare

Jepp jag gillar min Houston bat, tycker den ar lite maffig.
#39 Den blir 33.8 cm lang sa jag far fundera lite pa vart den ska sta nar den blir klar.

#38, #42: Härliga saker! 

#42 Coolt, Hasse
Har sett att samma tillverkare även har en Zündapp i sitt program…Får man önska sig en titt på innehållet?
/Stefan
Det var väldans vad ni köper modeler här. 
Själv så har jag varit oerhörd lugn med inköpandet nu den senaste tiden.
Det senaste jag har köpt är en Tamiya 1/35 S.A.S Landrover Pink Panther No 76

#46: Jo du det är en fin kärra, vad gillar du färgen på plasten?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Idag kom slutligen det efterlängtade paketet från Kingkit, här är innehållet
Det var den här jag ville ha från början, Mighty Mo, men jag trodde inte att den fanns när jag köpte Vincennes, så nu skall Vincennes säljas, dom är i övrigt identiska
En ny Falklands-samling till min samling
, den förra var flygplan här är det fartyg. En lustig detalj är att en är beväpnad med Exocet och dom andra har det som ett beväpningsalternativ. Läste nånstans att britterna var rädda för Belgrano för att dom inte hade nåt fartyg att bekämpa den med! Kvalificerat struntprat alltså
Slutligen den här, jag köpte den som F-15E i akt och mening att konvertera den till en Strike Eagle med dom båda navigerings- och målsökningskapslar jag har i en vapensats. Dom blir nu över! den andra delen var att det här skall bli en amerikansk SLAM-Eagle frågan är bara var SLAMarna skall hängas, på yttre vapenbalken kanske? Det är med ett vapen som skall hänga under magen men jag vet inte vad det är för något, någon som vet?

#50 Vapnet som ska hänga under F-15 ser faktiskt ut som ASM-135 anti-satellite (ASAT) missile. Men den fanns på F-15A
"den här är en annan, en Airfix"

#51: Ser onekligen ut som en sådan, men den skall var gråmålad och bärs ihop med en massa annat som inte verkar särskilt relevant för ett ASAT-uppdrag, kan det vara samma sak som SLAM dvs ett vapen som konverterats för ett annat syfte?

#54 Den gula får du bygga med reg.nr. THX 138 (California skyltad!)

Stefan - Modellbyggare

#55:

#45: Oops, jag har nästan byggt klart, så det blir svårt!!!
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus
#57 Haha, där ser man…kan man få be om ett omdöme, kanske?
/Stefan

#58: jomen visst!
Inte så imponerad faktiskt. Inte ett roligt bygge direkt, och definitivt inget för nybörjaren,
Det största abret är styrpinnar/hål, de är överlag ett skämt: pinnarna är nåstan samtliga för stora, så antingen får man borra upp alla hål, eller trimma pinnarna. Jag kapade alla pinnar.
Blir intressant att försöka måla modellen! P.G.A konstruktionen måste jag nog bygga ihop det mesta innan målning.
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus
#54 Härligt!!!
Har själv varit lite småsugen på denna.
Verkar bli en del användbara extra delar över,fälgar och motordelar.

Ah, en gammal godig!
Stefan - Modellbyggare

Den roligaste av dom där tror jag nog ändå är Röde Baronen med sin Fünfdecker
vad snygga dessa två är…,gillar måltavlan på sidan på Spitfire….
www.bosnafly.n.nu

Idag var det köksmaskiner galore hemma, släpade hem en Clasisjönlåda med glassmaskin, skärmaskin, fondeu-gryta och en städmaskin. En modell kom också hem
Härligt många hjul på den här och en stor bössa det står en massa ryskt i bygginstruktionen men det skall nog gå att få ihop den

Ser man på!
En liten båt till. En Billing Boats Santa Maria. Kommer från tradera.
Var lite påbörjad, men det gjorde inget. Värre var att det "bara" var båten. Tillbehörssetet får man köpa till. Går det att få tag på tro(det är ju ingen nytillverkad modell precis)?
Annars kanske man själv kan tillverka det som saknas. Vi få se.

Samma Stefan! Kul att ses!

Det här Traderavinsterna kom tidigare i veckan men
Jag högg den här eftersom jag var ute efter dekalerna stora stjärnor och den där i nosen specifiktl, döm om min förvåning och besvikelse när jag såg att det var helt annorlunda dekaler i lådan. Kontaktade säljaren han hade även en annan Prowler på gång, jag såg den på Tradera och påpekade att den hade dom dekaler som fanns i min låda, han drog kvickt tillbaka den och kollade, jo dom dekaler som hörde till min modell fanns i den lådan så vi skickade dekaler till varandra och nu har jag rätt dekaler, han skall få ett bra omdöme!
Den här kom i samma sändning ersätter en Airfix jag hade verkar vara samma gjutramar men Airfixen var sliten, piloten-skytten ser hemska ut