Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettdiorama
Läst 2526 ggr
Faantomen
0

stadsmiljö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan !

Här ett par bilder på nästa projekt, ännu så länge på planeringstadiet, Geparden kommer inte att vara med, är endast med som mall för nån annan vagn. Tänkte slänga in några ryssar med i bilden också o försöka bygga huset i vänstra hörnet med takplattor o grejer…får se hur det går

God Jul till alla

Faantomen
0

en till..

Fanders
0

Ser bra ut! Lycka till!

WilcoX
0

Bra start Glad

Frigolit är lätt och roligt att bygga i. Väntar på fortsättningen Glad

Joppo
0

Ser mycket fint ut Faamtomen. Jag gillar kompositionen. Det kommer att bli ett finfint dioGlad

Faantomen
0

här kommer lite mer, har lagt på ett lager sk reliefpasta, avsevärt mycket enklare o klippa/skära i frigoliten, tog o skärde ut nåra fönster o dörrar, la dit nåra karmar o så….

NBISaladin
0

Intressant! Var köper man reliefpasta? Vad består det av?

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
0

#6: hjälp med gatsten  inlägg #42-54.  

Konstnärernas Centralköp  147 kr - 1 liter  

Artistbutiken    165 kr - 1 l, 85 kr - 25o ml

Faantomen
0

Var kan man få tag på reliefpasta….heh jag råkade hitta det på ica butiken…antar att det finns lite varstans…liknande material. Det gör i alla fall att själva ytan på frigoliten " stelnar " till och blir till en mer mjuk och skärbar massa som inte bara faller isär. Det är bara o pensla på o vänta…………….sen kan man jobba :)

Fick nåra presenter från tomten, fick en stor kissekatt :)

Spana in….

Faantomen
0

Har aldrig förr byggt på en Tiger…insåg ganska snart att det krävdes yta…massor med " hjul "   heh…..inte konstigt med tanke på tyngden…

Faantomen
0

Från tomten fick jag nåra som krävs till försvar osso…..PLÖTSLIGT uppstod frågan ( kan inte använda Tigern i denna batalj mellan ryssar o tyskar )…

Läste nånstans att de tanksen av den Tiger versionen jag har användes i träningsssyfte i Lybien, endast 3 ex skickades. Förmodar att jag får göra en alamein min Tiger o hitta på nån Panzer3/4 till Dioramat…:)

Ha re bäst o Gott nytt

Faantomen
0

kommer bild på ryssar…..

johannespanzer
0

Jag känner igen mig i trubblen. Speciellt när man bygger ett diorama är det extra mycket som skall "stämma" om det skall funka dokumentärrrealistiskt, tidsmässigt (extremt nöjd med den formuleringen!). Flört

Ändrades planerna på diot så radikalt sen att det blev en ny tråd eller?

Måste testa sån där pasta, låter grymmt effektivt, jämfört med spackel. Vad är det i den (om den har en innehållsförteckning)?

Faantomen
0

Japp, måste försöka få ner storleken på dioramorna, insåg att " storleken betyder inte allt " :)

Köpte pastan på ICA , antar att det måste finnas i nån hobbybutik typ Panduro eller liknande. Det står ej nån innehållsförteckning på det men importör är: Dsign A/S, tillverkad i Indien heh.