Modellträff i Sundsvall 14/2 -09
Här kommer något för er som bor i norr!:
Söndagen den 14 februari, kl 11-17 samlas vi till en Modellbyggarträff i Sundsvall.
Adress: Orion Spel & Böcker/Alfa Hobby, Köpmangatan 23B, Sundsvall.
Träffen syftar till att utvidga nätverket för modellbyggare i den norra regionen och alla är välkomna oavsett erfarenhet och inriktning på byggandet. Ta med någon modell (1-2st) eller projekt som inspirerar till
diskussioner, erfarenhetsutbyte och en enkel tävling. (skala och typ spelar ingen roll)
Under träffen finns det möjlighet att handla från Alfa Hobbys sortiment men du får också ta med egna, obyggda modeller, som du vill sälja eller
byta.
Sprid detta mail till kamrater som du tror är intresserade och tala om för någon av nedanstående om Ni kommer.
Limma lugnt Mikael Nergård/Johan Palén
Stefan - Modellbyggare

Tack för infon! Passa på ni som finns i närområdet!

Jag säger som Gert Fylking: Äntligen! Jag kommer dit, om jag inte har sån "otur" att vårt tredje barn föds just då..(beräknat datum 17/2) 
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

En påminnelse kanske kan vara bra!

Eventuellt kan det finns ett par platser lediga i en bil från Dalarna.
Om någon är sugen att hänga på så kontakta 50m2 snarast.
(Om ni behöver kontaktuppgifter så kan ni få det via PM av mig).

#5 Skall du börja fresta nu också!
Stefan - Modellbyggare

Usch vad jag är sur. Jag hade planerat att åka men blev däckad i feber.

#8: Det där låter inget kul! Hoppas det snart går över och krya på dig!

#8 Det var tråkigt att höra! Vi får väl uppmana deltagarna att sätta upp en webbkamera på plats så att vi kan se vad som händer i realtid eller lägga in lite bilder i efterhand! Krya på dig!
Stefan - Modellbyggare

Vad bra att infot fanns här, för min emejl har pajjat så jag tappade tiden. Ska naturligtvis kika in, kanske med några träd(!?) jag håller på med. Ska nog lura med en kompis också, fast han bygger bilar i 1:24/25 usch! 
Frågan är bara hur man känner igen er som kommer dit, härifrån modellbygge? 

Plakat runt halsen? 
Fast det verkar som om det kanske skulle vara behov av en upprepning av våra vackra blå tröjor. "Hellre blå och fin än grön av avund"

#11 Glöm inte att fotografera så va andra kan få en känsla av hur det var och vad som visades upp!
Stefan - Modellbyggare

Jag och sambon tänkte kika in en stund.
Se vad ni pysslar med 

#2: >Jag säger som Gert Fylking: Äntligen! Jag kommer dit, om jag inte har sån "otur" att vårt tredje barn föds just då..(beräknat datum 17/2)
Jaha, med resultatet i åtanke, ska man beklaga eller ska man gratulera? 

#15; Ja jag sitter här och är väldigt nöjd, det kommer nog flera träffar
Hoppas det var trevligt, hoppas får höra lite om hur det gick och kanske bilder!

Ja, det var ett äventyr i Sundsvall på Alla hjärtans dag. Peter, Magnus och jag från IPMS Dalarna åkte dit på ett möte, till Alfa Hobby. Det var roligt! Det var 10-12 personer där. Så här ser butiken ut från utsidan:
…och här nedanför foljer några bilder på modeller som några av oss ställde upp.
Magnus.

Trevligt! Tack för bilderna Magnus!

varsågod ElLobo.

Tack för alla bilderna, det var en del att titta på!
Stefan - Modellbyggare

Tack för de fina bilderna av fina modeller!
Dubbeldäckaren gillade jag ! Den var suveränt bra gjord!
Vems var det Magnus?
Thomas

Thomas, jag tror att det var Johan hos Alfa Hobby som byggt den, men är inte säker.

#22 Min favorit! Tro om det är Fine Molds Bf 109 kit?

Jag vet inte om det är Fine Molds. Kunde inte lista ut vilken det var, men jag gissar ett det är det.
Fine Molds har jag aldrig byggt. Är väldigt intresserad av deras Me 410 och X-Wing. Hur är Fine Molds att bygga?

#42; fin var den i alla fall! Jag har inte byggt någon än, men just Me 410:an har jag, den är i Eduards boxing men det är ju Fine Molds "molds"
Jag har köpt den av pelleb påbörjad, mycket snyggt byggt och målat i cockpit dessutom! Kanske ska ta och fortsätta det bygget även om jag inte ens kan drömma om att avsluta resten av planet i samma höga byggkvalitet. På det stora hela anses väl Fine Molds Bf 109:or i varje fall vara de bästa som finns, åtminstone i fråga om "accuracy". Scott van Aken på Modeling Mdness har byggt några stycken av dessa och passformen är enligt honom god, men man klarar sig inte helt utan spackel.

Ja, FM har ju flera olika intressanta 109, och flera gånger har jag varit nära att köpa en men priset har varit för högt. Nu vill jag ha 410 men för dyr just nu…

Magnus, det skulle väl vara kul med en japansk 210/410? I en bok om Bf 109 som jag har nämns det att de köpte en 210:a som i stort sett var uppgraderad till 410-standard, bild finns också.

Jag tror att det är den bilden ja! Kul! Ja det vore väl ett intressant scenario.