Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettutanför-ämnet
Läst 1101 ggr
Proosen
0

Hej på er o/t

Inte mycket aktivitet på hobbyfronten för min del, gjorde en tur till Thomas på Göranssons och löste ut en A-Gripen samt en flarra med Tamiya retarder för akrylfärgerna deras. Få se om den även funkar till Modelmasters akryler. Testade med en tub artist-retarder men det blev bara en seg gegga av färgen då.

Livet består för närvarande av jobb, jobb, tre dagar kurs och sen mera jobb…..

Avslutade idag en kurs för att få möjlighet att söka serveringstillstånd, både jag och kollegan fixade provet med glans. Christer fick ihop 57 av 60 möjliga och själv missade jag en fråga så det gick som räkmacka! Fast man blir trött av att sitta från 9.00 till 17.30 och plugga paragrafer i lagtexter även om tiden i sig gick fort.

Simma lugnt, det försöker jag göra!

Niclas

ElLobo
0

Skönt att se att det går framåt! Och det verkar gå bra för er också. Och nu ska du väl försöka jobba ännu mer när sportloven sätter igång …

Ha det gott, och försök att ta det lite lugnt bland grytorna! Skrattande

[Hayabusa]
0

Ja, så kan livet se ut…mycket jobb & lite tid för modellbyggeri. Såg den där Tamiya retardern nyligen. Du får berätta hur den funkar (eller inte…).

Själv använder jag något som heter Liquitex Airbrush Medium. Funkar kanonbra till såväl Airbrush som till penselmålning. Har testat den till Vallejo, Gunze & Tamiya akrylfärger med gott resultat. Fick tipset från Hasse på Hobbybokhandeln.

Lycka till med alla projekt!

/Stefan

PonCar
0

Bra kämpat!! Var nånstans skall ni öppna eget? Här hos oss har vaktmästarn med fru och söner på gång att öppna café i en gammal handelsbod vid havet till sommarn. Jag har anmält mig som testavsmakare, självklart ställer man upp!

Glad

ElLobo
0

#3: Han rör väl för fullt i grytorna och har inte tid att svara, men jag kan hjälpa honom. Det är i Björbo på vägen mot Sälen.

Mitt nya jobb!

berfrund
0

Kämpa på!  ser klart ut att vara värt allt arbete längtar klart bort från Fjollträsk och till något liknade, stället ser riktigt härligt ut!Glad

Roca
0

Kul att höra hur du har det Niclas! Och lycka till med nya jobbet!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Proosen
0

Japp, det är Björbo som gäller nu för tiden. Det är lite hem till rötterna då både min far och farmor är uppväxta på ett litet hemman på skogen, Salå gård som fortfarande ligger och ser ut som det alltid gjort på vägen mellan Nyhammar och Björbo.

Inte utan att jag för egen del kan tänka mig att bo i Dala-Floda eller Björbo, är själv född "ti Floa" men blev efter fyra år Mockfjärdsbo istället. Livet är orättvist för där är folk extra knepiga verkar det som!?

Snart sportlov och då lär det rassla till rejält bland grytor, bord och stolar Förvånad Det sätter väl så smått igång redan nu på söndag då det är stugbytardag i Sälen samtidigt som Uppsala och Stockholm har sitt lov. Veckan efter är det Södermanland, dvs. södra Stockholm så det blir väl två veckor med 99:or som är hunriga.

Med lite tur så hoppas jag på ledigt lagom till IPMS-Open och CCM-Open, tar med familjen ner på en hotell-weekend i så fall.

Hej å hö!

Niclas, svenske kocken

Magnuzk
0

Hallå där svenske kocken!

Behvöer du personal så är jag ledig! Det finns en möjlighet att få mig gratis om af beviljar praktikplats.

Jag är ett erbjudande av högsta kvalitet och ett som "du inte kan motstå…"

Cool

Magnus.

Proosen
0

Tackar för erbjudandet Magnus!

Just nu har jag dock inte bruk för fler än vi redan är, fast man vet ju inte vad som ligger i framtiden när vi fått igång bageridelen och alla andra idéer som vi har på gång.

Niclas