GB 25: Enterprise Cut away
Då har man gjort allra första limningen på Enterprise.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Spännande att se vad det månde bliva av detta…
Ett tappert försök av en amatör!
Min förra modell snodde svärsonen i brist på sysselsättning när dom besöker oss.
Wrooom!
Har inte hunnit så mycket mer än att insidan blivit fastlimmad och pontonernas främre kupoler har fått första lagret färg.
Wrooom!

Alla framsteg är bra framsteg! Det behöver inte gå snabbt med ett bygge, utan bygg i din takt och när du hinner och känner för det.
Det här blir nog bra ska du se!
Jag hoppas på det. Såg att lappen som jag lägger alla stickor som jag rör om i färgerna med är från april 1997. Så det var då som jag byggde förra gången.
Wrooom!

Bilder Sissie! kom ihåg att vi älskar bilder!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Det kommer mera! Ska fota varje gång jag gjort något nytt.
Wrooom!

Precis! Ett par bilder på varje nytt moment! 
Wrooom!

Lessen att behöva rätta dig Sissie men det heter Warp-pod eller Warp-motor.
Snyggt jobbat!
Vi har fel båda två
. Slog upp det i Michael Okuda's "Star Trek Encylopedia" och enligt honom så heter de "nacelle"."Nacelle. In starship design, a large outboard structure the houses a warp-drive engine."
Sen har de ju i serierna kallat dem för säkert 100 olika namn.
Man blir aldrig för gammal för att lära sig något nytt.
Wrooom!
Tack för berömmet, starhawk!
Får se vad det blir av det hela när den är klar. Fasar över all pillermålning!
Wrooom!

Hupp! jag missade i översättningen där, Nacelle översätts till gondol, inte pod, har antagligen hängt upp mig på nån annan översättare som fått det till pod, som du mycket riktigt påpekar finns det nog 100 olika namn
Jo "pillermålningarna" är nog det marigaste momentet, kräver en fin pensel och en stadig hand, lycka till!
Vet att gubben hade en pensel med bara ett strå på. Får nog fixa en sådan. Ge gubben pengar till någon riktig långfilm på bio så det är tyst i huset den dagen.
Wrooom!

Hade själv en sådan pensel, men dom är hopplösa, man får doppa dom i färgpytsen i ett, det är bättre med en spetsig pensel den håller färg i den tjockare inre delen av penseln så att det räcker ett tag
Gott jobbat, Sissie
.
/Stefan
Tjusig gubbe du gjort, Fina detaljer. Mycket fina.
Wrooom!
Wrooom!

Ser ut som att båda motorerna är ogenomskinliga, lite synd, hade varit kul och se hur dom är tänkta att se ut inuti
Den ena motorn kan man ta isär så man ser hur de ser ut inuti. Bild kommer på det. Ska måla den först så man ser. Nu är ju allting jämngrått.
På bild två i #9 så är innanmätet synligt.
Om än omålat.
Wrooom!

Ja där ja! jag missade den andra bilden i det inlägget!
Det var ju ett tag sedan som jag lade ut dem, och med tanke på hur många härliga bilder det dyker upp här varje dag så är det lätt att tappa bort en bild.
Wrooom!