DC-3

Är det en DC-3 modell du söker?
Jepp, tänkte inte köpa något stort

Ett förslag är att du söker efter Airfix #05031 som är i skala 1/72 som inte är allt för svår att få ihop till ett gott resultat.
Stefan - Modellbyggare
Kuivalainen i Helsingfors har en Revell DC-3.
Art.nr RV4234 C-47 Ilmavoimat / DC-3 Finnair för €18,00
Det finns även dekaler till de finska flygbolagen från Arctic Decals men de är ganska dyra.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Bra, då vet jag var du kan få tag i en, men tyvärr så vet jag inte om den finns i Sverige.
Den finns på en Engelsk hemsida som heter www.emodels.co.uk och uppe i vänstra hörnet när du har klickat dig vidare till shopen så står det Manufacturers select och så väljer du Airfix. Du får leta runt på sidorna tills du hittar den (jag tror att den var på sida 8). Den heter Douglas C-47 Dakota men är nästan samma som Dc-3.
Felix

Hade själv tänkt och köpa en. Och för att göra det enklare så gör jag en länk så att man kommer direkt dit.

#7 Det är ett vackert plan! Den var veckans bild #740
Stefan - Modellbyggare

Ett av mina favoriter.
Felix
#7 Håller helt med.
Om jag inte har helt fel så transporterade man trupper med dem under andra världskriget.

Japp det gjorde man.

#10 Se länk: C-47 Skytrain
Stefan - Modellbyggare
Det användes bland annat av amerikanska fallskärmsjägare vid invasionen av Normandie. Både att hoppa ifrån och för bogsering av glidplan.
#14: Ja -det är härligt med fantasi! Nästan som hämtat ur någon Jules Verne-berättelse.