Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 4370 ggr
[Timtso]
0

DC-3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet var man kan köpa en Douglas DC-3?

Här är Dc-3an som brukar stå i hangarn i vasa  på vintern, Det brukar göra "guide turer" för större grupper. Var själv på det.

felle-j
0

Är det en DC-3 modell du söker?

[Timtso]
0

Jepp, tänkte inte köpa något stortGlad

StefanW
0

Ett förslag är att du söker efter Airfix #05031 som är i skala 1/72 som inte är allt för svår att få ihop till ett gott resultat.

Stefan - Modellbyggare

WildeSau
0

Kuivalainen i Helsingfors har en Revell DC-3.

Art.nr RV4234 C-47 Ilmavoimat / DC-3 Finnair för €18,00

Det finns även dekaler till de finska flygbolagen från Arctic Decals men de är ganska dyra.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

felle-j
0

Bra, då vet jag var du kan få tag i en, men tyvärr så vet jag inte om den finns i Sverige.

Den finns på en Engelsk hemsida som heter www.emodels.co.uk och uppe i vänstra hörnet när du har klickat dig vidare till shopen så står det Manufacturers select och så väljer du Airfix. Du får leta runt på sidorna tills du hittar den (jag tror att den var på sida 8). Den heter Douglas C-47 Dakota men är nästan samma som Dc-3.

Felix

felle-j
0

Hade själv tänkt och köpa en. Och för att göra det enklare så gör jag en länk så att man kommer direkt dit.

www.emodels.co.uk/plastic-kits/airfix-m-256.html?page=8

PonCar
0

Visst är det ett vackert plan!

Här en bild från Örebro Airport sommaren 2008, då "Friftiof Viking" alias "Daisy" gästade en flygdag.

StefanW
0

#7 Det är ett vackert plan! Den var veckans bild #740

Stefan - Modellbyggare

felle-j
0

Ett av mina favoriter.

Felix

[Timtso]
0

#7 Håller helt med.

Om jag inte har helt fel så transporterade man trupper med dem under andra världskriget.

felle-j
0

Japp det gjorde man.

StefanW
0

#10 Se länk: C-47 Skytrain

Stefan - Modellbyggare

sponny
0

Det användes bland annat av amerikanska fallskärmsjägare vid invasionen av Normandie. Både att hoppa ifrån och för bogsering av glidplan.

Mission Albany

Mission Boston

Mission Chicago

ElLobo
0

Apropå Skytrain

PonCar
0

#14: Ja -det är härligt med fantasi! Nästan som hämtat ur någon Jules Verne-berättelse.