iFokus-poäng
I går när jag såg mina poäng var det 61 st. I dag är det bara 59. Minskar poängen om man är overksam här på forumet?
yup
Tyvärr så är det så
Men ärligt…jag skiter fulständigt i mina poäng
Tycker bara det är onödigt trams

Ja, de andra har rätt. iFokuspoängen minskar vid viss inaktivitet på iFokus. Se därför till att ni skriver mycket!
Men som Tunnan skriver så är poängen inte något att egentligen bry sig om. Det visar ingenting om kvaliteten på inläggen, bara kvantiteten.
Jag ser ju hellre ett bra inlägg än flera dåliga. Sedan förekommer det ju en hel del OT-inlägg (som det jag gjorde om elskåpsmätningarna) men det är ju mer att se som lite vanligt sidosnack.
Tanken med poängen är väl främst att man kan se vilka av de andra användarna som är aktiva. Framförallt som nybörjare på en sajt får man på det viset snabbare en bild av övriga användare. Man ser vilka som är "gamla rävar"…

Mna kan ju veta att man får poäng även för annan aktivitet än den på forumet - t.ex. när man skriver och kommenterar i bloggar.
Nä, jag bryr mig inte, bara undrar…..men nu är jag uppe i 79 och efter detta inlägget bör det bli 81, minst!
………….dessutom orkar jag inte bygga och skriva en gång om da´n (nu har jag 84).

#4 Om ni vill att nya medelmmar snabbt skall se få en bild på andra medlemmar så anser jag att nu verkligen har krånglat till
det.
Det är omöjligt att genom att bara se på stenarna att veta vad det
är för ranking. Nä man måste först föra musen över den sedan
skall man gå in sidan där alla rankinga står.
Där finns det inte ens bild på de olika stenarna.
Jag skulle helst kunna se antalet inlägg på respektive medlem direkt i tråden. I dag försvinner poängen väldigt fort. Men däremot erfarenheten av att vara med i forumet består. Så poängsystemet säger inte så värst mycket.
Om ni skulle envisas ha kvar systemet skall de olika nivåerna vara mycket mer lättgreppade. Guld silver brons fatta ju alla men skall det var fler kan det bli svårare varför inte bara en skal 1 - 10.
Om ni envisas att ha kvar systemet kan ni väl popupen göra så här: iFokuspoäng: Akvamarin 3/10
Då ser man direkt vad som gäller.
//Pryzze

Poängen sjunker ju lite konstigt också..
Mina har sjunkit med mellan 1 poäng och ända upp till 20 poäng på mindre än ett dygn…
Mycket konstigt tycker jag…
Men jag håller fullständigt med Tunnan i tidigare inlägg att det är helt oviktigt och skitsamma hur många poäng man har…

#8: Ja, det där är lite konstigt. Jag har inte sett någon som har kunnat förklara på vilket sätt eller med vilken beräkning som poängen minskar, bara ATT de gör det vid inaktivitet.
Men som sagt, bry er inte om poängen. De säger ingenting alls.

Jag har slutat bry mig för länge sen…
#9 Man får poäng för olika typer av aktiviteter. Denna poäng har en viss livslängd (en vecka eller ett par?), sedan försvinner den.
Är man väldigt aktiv några dagar så innebär det ju att denna intensivt intjänade poäng också försvinner "intensivt", så att man kan uppleva att trots att man är aktiv så minskar poängen.
Dock är min erfarenhet att om man inte bryr sig om enstaka poäng så hamnar man efter ett tag på en rimlig poäng som inte rör sig så mycket upp och ner.
På mina egna sajter bryr jag mig inte mycket om poängen men är jag på en annan sajt tycker jag det är ett bra sätt att se vilka som är mesta användare på sajten.
Hä hä jag har satt en liten svart tejpbit uppe i ena hörnet på skärmen så att jag inte ser poängen, funkar skit bra 
Fisken33
Ps: nu fick jag säkert några poäng till.

Det
Har
Jag
också
fått
Nu

Jag föll 20 poäng nu under endast en timmes tid som jag var utloggad
Vad är det för skit ???

#23: Antagligen var det poäng du hade fått för en tid sedan när du var aktig och hade plockat åt dig lika många poäng på kort tid. Får du många poäng på kort tid så förlorar du också många poäng på kort tid.
Du måste alltså skriva mycket. Hela tiden … 
Okay, då lär jag förbli Ametist då 

Jag tycker du och de andra är lika bra, oavsett vad det står för namn på stenen. Kör på som ni brukar bara!

hur många har fått 250000

#27: Inga! Och jag tror att det kommer att dröja VÄLDIGT länge innan någon kommer upp i den poängsumman. Möjligen finns det någon som har Smaragd (30 000 p) men jag har ingen aning om det. Topas (10 000 p) finns det ett antal som har, och Opal och Akvamarin ännu fler.
Men … varför bry sig? Det handlar ju om helt oväsentliga poäng som ändå inte visar något mer än att medlemmen är mer eller mindre aktiv. Poängen går inte ens att jämföra mellan olika medlemmar då dessa kan ha olika förutsättningar för poängen, beroende på om det handlar om "vanlig" medlem eller Sajtvärd eller Medarbetare.

har poängen för svunitt nu jag kan iallafall inte hitta dom.

De är borta sedan ett bra tag, så alla kan sluta bekymra sig över dem. 
Det vär länge sen de försvann. I somras.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!