Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: utanför-ämnet
Läst 994 ggr
Proosen
0

O/T Mitt nya jobb!

För den som är nyfiken har jag lagt upp lite bilder på min nya arbetsplats, slänger med en exteriörbild direkt här också som aptitretare.

Vintern2010013_redigerad.jpg picture by proosen

Niclas

ElLobo
0

Jag kommer in så snart jag är i trakterna!

StefanW
0

Grattis till jobbet! Antar att du bytt gräsklippare mot en mixer? När kan vi boka bord?

Stefan - Modellbyggare

Maysula
0

Otroligt vackert! Härliga bilder Niclas!

Var på svensexa för många år sen med forspaddling i Fänforsen,

mycket fint ställe även på sommaren.

Lycka till !!

Thomas

Bengan-A
0

Tycker det ser ut som Rättvik?

Mvh Bengan

GeeKen
0

Antingen har du glömt plocka ner midsommarstången eller så är det dags att ta klimathotet på allvar!

Glad

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Exelon
0

Eller så har vaktmästaren inte nyktrat till efter midsommar festen.

ElLobo
0

#5: Fast det är vanligt i Bergslagen, och speciellt i Dalarna,  att majstängerna sitter uppe hela året. Förr i tiden var det vanligt i hela landet. Glad

Men man kan ju aldrig vara säker …

Proosen
0

Midsommarstången, mer känd som majstången, tas ned dagarna innan den ska kläs (majas) enligt tradition. Hur skulle det se ut om den smala spetan skulle stå utan kläder hela vintern?

Har faktiskt längre hit än till Rättvik så det är ju lite synd att det inte ligger där utan i Björbo på väg upp mot Sälen. Fast å andra sidan så missade man ju forsarna om man drog till Rättvik.

Sånt här kan man se i Kärringforsen.

…å i Fänforsen också för den delen.

Har själv precis som Thomas, farit utför båda två i gummibåt. Det var häftigt! Det ser helt sjukt ut när vattnet liksom bara försvinner innan man kommit så nära att man ser forsen, å så far man över kanten med rejäl fart!

Niclas

Roca
0

Grattis till nya jobbet Niclas, ser mysigt ut Glad

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

PonCar
0

Riktigt trevligt ser det ut! Är det ett slags "Naturum" med restaurang/fikaservering eller är det mer som en hembygdsgård? Visst är det underbart att ha naturen inpå knutarna på jobbet! Bara att ge sig ut när andan faller på!