Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettdiorama
Läst 1557 ggr
bosnafly
0

Förhandsvisning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en stor dio på gång,men många vagnar,2st MI-8 heelikoptrar,nån lastbil o en hel del soldater,finns några djur med i bilden o nån husruin.allt är i skala 1/72,o ska bli ca 80cm lång o 40cm djup,ska passa in i skåpet.Och ni som inte vet vilken krig det handlar om så handlar det om försvarskriget i bosnien.Finns en hel del olika vagnar nån speciell egen byggd,t ex T-55/M-18,lite ryska vagnar o nån amerikanskt.Även soldater varierar då bosnien fick en  del frivilliga från mellanöstern som hade sin division.de finns med i bilden o allt handlar om slutet i kriget de bosniska armen gick mot en stor operation,kallades SANA`95`de stora delar av bosnien befriades men tyvär så fick de sluta mitt i allt det då USA/EU stoppade kriget.

om ni undrar nåt fråga på bara eller om ni har nån förslag

sani

www.bosnafly.n.nu

JaguarMkVII
0

Det här skall bli mycket, mycket intressant att följa. Jag tror inte att jag någon gång sett varken modeller eller dioramor från den här konflikten. Håll oss informerade…

/Jens

ElLobo
0

Det där låter som ett riktigt spännande diorama! Det ska bli kul att följa ditt bygge. Och kul att du har med några objekt av varje sort i dioramat.

ElLobo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Och för de som vill veta mer vad det handlar om:

Operation Sana

bosnafly
0

¤3

tackar för filmen,tror jag har 70gig på hårddisken om bosnienkriget.det var ett annorlunda krig det där.har redan byggt klar en T-55,halvklar T-34/85 o en MI-8 halvklar.

sani

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

Har varit en framgångsrik dag idag men några missnöjda saker har hänt,ex Opel Blitz från Heller,oöppnad var den o  byggde om den lite så den ser ut som en jugoslavisk lastbil,men sen insåg jag att ena delen av hytten saknas!!!letade igenom hela arbetsplatsen men nej,hittar inte den,så den får läggas åt sidan innan en ny skaffas.Då började jag med en M.60,tog loss alla drivhjulen(heter de så) men sen hittar jag inte bottenplattan,den kom inte med.Då var jag tvungen att ta lite frisk luft,2 gånger på samma dag??hur är detta möjligt,frugan tyckte jag borde lägga av men jag fortsatte på en av mina andra M-60,ja o det går framåt iaf.Men vad många drivhjul det var på denna vagn,T-55 hade hälften så många o T-34 ska jag inte ens nämna.hur som helst nu ska det fortsättas här,var bara tvungen att skriva av mig lite.

sani

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

Det där låter inte kul! Men två lådor med konstigheter?! Är du säker på att du inte har flyttat undan delarna när du höll på med annat? Eller att golvmonstret har snott dem?

bosnafly
0

Både jag o frugan var nere på alla 4Flört o LETADE efter hytten,plockade bort allt på bordet,i låder,under soffan,gick igenom papperskorgen jag har bredvid…och underdelen till M.60 är lagom stor,den tappar man inte så lätt.men får skicka en sån mail till heller så kanske de skickar en tll mig.

så långt har jag kommit med lastbilen

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

Hoppas det ordnar sig med delarna.

bosnafly
0

Lite händer det här oxå,ex M-60 är klar,ska ha lite lera på den men den får vänta till jag är klar med T-34/85,lite hemma gjord sköld är det på denna M-60,o resten på mina vagnar.Färgen är inte samma heller på skölden som ni ser.

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

Ska sota ner den lite oxå bak där.

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

en till

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

En liten jämförelsen T-55 o M-60.Hur många krig har man använd både M-60 o T-55 eller nån annan rysk vagn,på samma sida då menar jag?nån som vet?

www.bosnafly.n.nu