Den här kom idag, en Tradera-vinst, tyckte det var en lämplig komplettering till min Intruder-samling med en 1:48 dom andra åtta är alla 1:72. Kroppsidorna var lösa så jag torrpassade dom Mumma! man skulle inte ens få in ett hårstrå i den springan, det är kvalitet det!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#5: Men vi vill se bilder från ert byggmöte också!
Upp med sådana i en egen tråd!

Var iväg till Hobbybokhandeln idag för lite färg till däcket på min Iron Duke, som vanligt kunde man inte hålla fingrarna i styr utan jag kom hem med den här också
Som vanligt gjuten i tre färger, den ena var lite problematisk, ser precis ut som härlig ljus choklad, så man får väl passa sig närman bygger den

#7 och #8-10: Trevliga saker ser det ut som! Matchbox är alltid Matchbox. Deras trefärgade satser är ju kult! Och en österrikisk EC-135 ska bli kul att se, de är inte så vanliga tycker jag.

#10 Tyckte den skulle få ett mycket bättre hem där uppe i norr. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#15 Bra tänkt! 
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Väntar en AMT 1953 Ford F-100 vilken dag som helst nu. En mycket trevlig sats om man gillar att fylla skrotlådan med delar. En gammal Hemimotor och en sidspis samt delar för original, kustom och drag. Tre olika grillar, plåtfälgar och mags. En massa mums helt enkelt.
Niclas

Du har fått nånting från Hamas sa brorsan när jag kom hem igår, nä sa jag det är säkert Hannants, och jag hade rätt, hämtade ut paketet med följande innehåll
En "ökeniserad" Challenger 2 från Tamiya är ju aldrig fel då kan jag sälja min Challenger 2 från Airfix
Lite vapen att hänga på är alltid trevligt
Inför konverteringen av B-52:an så kan ju lite nya dekaler behövas
Slutligen lite frulleband till min T-26:a
Den innehåller även bulthuvuden "som är så små att man dem knappast ser" Dom inbillar sig dom att man skall limma på

#28: Aha, lite sydamerikanskt i högen! Trevligt!

#25: Trevligt inköp! Sena Bf 109 är aldrig fel!
#26-28: Sitter här och bara dräglar…
jag ser att du till slut fått kontakt med folket på Classic Plane
?

#31-32; Fina inköp, Sponny! Kul med en figur som håller i ännu mindre modeller
Själv har jag fått hem lite småskaligt; ett figurset från Preiser i 1/144, som jag tänkte använda till mina små Macchis, det är amerikanare, men det får duga, finns inte så himla mycket att välja på i den här skalan.

#34: Du behöver hjälp min vän! 
Det ska bli spännande att se resultatet.

#35: Jag tror det också, är ohjälpligt fast i träsket
- om jag känner mig själv rätt så påbörjas nog ett av dessa små små byggen snart igen…

Idag kom den efterlängtade lådan från Hannants här är innehållet
Ja nu har jag också en IKV91! Sen får vi se när den blir byggd
vidare innehöll lådan det här
Fast den kommer inte att bli långvarig, skall säljas rätt snart, ersättaren är redan beställd. Slutligen innehöll lådan det här
Ett frulle-band är ju aldrig fel, jag har ju en Sturmtiger som också skall ha band
men en pilot vill jag nog ha i den, ingick inte i satsen