Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 4102 ggr
bosnafly
0

Köpes OPEL

är ute efter en eller flera Opel Blitz från WWII,bara lastbilen men annat går oxå bra,delar skrot färdiga mm.

pm eller skriv här

sani

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

Kanske lika bra att du skriver vilken skala det ska vara … Flört

Edit: Fast när jag läser din dioramatråd så misstänker jag att det är 1/72. Glad

bosnafly
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

¤1

stämmer ,skala 1/72..

ska bli en sån här är tanken,liknar en del,rutan ska göras om,tanken,bak skärmar.det är en FAB13 på bilden

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

ingen som har nån skort/delar mm??även annat är intressant,har nån F-14 i byte om nån vill/har nåt…..

www.bosnafly.n.nu

[Orso]
0

Den där blir inte rolig att bygga. Det är inte mycket som påminner om Opel Blitz. Frågan är om det inte är en större bil än Opeln.

Jag gjorde en sökning på: trucks hos http://tracks-n-troops.com/shop/  men hittade inget som liknade bilen på fotot.

Opel Blitz tillverkas jua av Italeri, Roden, Academy och MAC så det borde vara lätt att hitta om du nu ska utgå från en sådan.

bosnafly
0

¤4

jag tycker den liknar en del,det är framrutan,bakskärmar,dörrar,avgasröret,grillen,tanken som ska göras om,tittade på en gammal film om WWII,en tysk/yugoslavisk/usa film om partisaner mot tyskar,o då använde de såna lastbilar som skulle föreställa Opel Blitz,målade i tyska färger,såg ganska trovärdiga ut tycker jag.har några på gång men auktioner kan man aldrig vara säker på.

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en variant jag ska bygga är denna

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

#6: Men Opel Blitz hade väl hel framruta?

Blitz A    '

Bild 1, 2, 3, 4

WildeSau
0

FAP-13 och -18 är licenstillverkade och har sitt ursprung i Saurer (som  har hel framruta, hela framdörrar och helt annan fälgdesign). Hittar du någon i 1/72 så kanske chassit går att använda.

Ännu en länk

FAP-13  = Sauer 4G (och 6G)

Mått och vikt, men man måste förmodligen vara inloggad för att se bilderna i fullformat.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

[Orso]
0

Motorhuven ser mycket längre ut så detär därför jag misstänkte att det är en större bil än Opel. Det är ju en ganska liten bil.

bosnafly
0

¤7 jo,visst hade den det men ingen stolpe i mitten.

¤ 8  tack för tipsen,ska leta efter en sån med

www.bosnafly.n.nu