Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1588 ggr
starhawk
0

SLAM

Köpte nyligen en vapensats som bl.a. innehöll två SLAM-robotar, det vore ju kul att ha någonting att hänga dom på, är det någon som vet vilka flygplan, förutom FA-18 som kan bära dom?

FA-18 är inte aktuell eftersom jag tycker att den är för ful att ingå i min samling, och någon Intruder (A-6E) i skala 1/48 kunde jag inte hitta

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

bosnafly
0

A-6E fanns nyligen på tardera i 1/48,så de finns.

sani

www.bosnafly.n.nu

starhawk
0

Nja, det fanns en A-6A i 1/48, den högg jag, men någon A-6E har jag inte sett.

bosnafly
0

var den en A,hade för mig att det var en E..lycka tillFlört

www.bosnafly.n.nu

StefanW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om det är den jag tror, så har jag läst någonstans att engelsmännen har köpt den av Boeing till Tornado GR.1. och även australiensarna till sina F/A-18. Skall fortsätta att se om jag inte kan hitta den sidan igen. Hittar ingen bild på någon F-111, men här är en bild på en A-6E som släpper en.

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

AGM-84K SLAM-ER kan användas på F/A-18C/D, F/A-18F, P-3 och S-3.

SLAM-ER (version AGM-84L) används också av Sydkorea på deras F-15K.

Den har även använts på A-6 men jag vet inte vilken version av AGM-84 det var.

Vad som finns att bygga i 1/48 har jag däremot ingen som helst koll på, det är fel skala för mig.

ElLobo
0

Lite AGM-info:

AGM/RGM/UGM-84

starhawk
0

#4: Jo jag anade att A-6E haft den, tror däremot inte på F-111, roboten är för ny för det, funderar på om A-6A kan ha burit den, eftersom A-6E i skala 1/48 tycks vara omöjlig att få tag på

#5: Sydkoreas F-15K, är det möjligen deras version av Strike Eagle? Funderade tidigare på att pula ihop en Strike Eagle eftersom stridslednings och navigeringspodarna också finns i satsen och därefter hänga på SLAMarna på den, kanske inte en så dum idé när allt kommer kring

ElLobo
0

#7.1: Det verkar vara de australiensiska F-111C som har burit den "vanliga" AGM-84 Harpoon, och inte SLAM-varianten.

#7.2: Stämmer. Den koreanska uppgraderingen av F-15E, med annan elektronik, andra vapen och starkare motorer har jag för mig.

ElLobo
0

#7.1: Hittar inget om att A-6A ska ha använt SLAM.

Aerospaceweb     

Scramble     

AircraftGuru

StefanW
0

Aha, då är det jag som cyklar runt i manegén med fyrkantiga hjul..Flört

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#10: Låter inte skönt! Flört

starhawk
0

Tja då får jag väl återgå till ursprungsplanen, inhandla en F-15E och konvertera den till en Strike Eagle, det blir väl lite what-if över projektet, men fullt möjligt

starhawk
0

Hittade följande bild på F-15K

Den kallas för övrigt för Slam Eagle vilket väl antyder vad den har för beväpning den skall ha, dessutom syns på bilden att den bär JDAM vilket ger mig en utmärkt plats för dom JDAM som följer med i vapensatsen

starhawk
0

Länk

Airliners