Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettutanför-ämnet
Läst 6127 ggr
Magnuzk
0

Il Tempo Gigante!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns den i plastmodell, hjälten i Flåklypa cykelreparatör Reodor Fälgens bil? Vill HA!

Tungan ute

Buran
0

Den har funnits som leksaksbil ganska stor och nu mycket dyr, min bror äger en. Gavs ut som RC-bil för nåt år sen och fanns på påsen till limp förpackningar i Norge för ett tag sen. Har inte hört talas om att den finns som model.

"den här är en annan, en Airfix"

Buran
0

Den fjernstyrte Il Tempo Gigante

Tyvärr utsåld, kanske kan du hitta den någonstans.

Buran
0

Som sagt inte dyr, VÄLDIGT DYR

Modelbil il tempo gigante

Den har funnits på Tradera ibland och varit uppe i över 7 tusen.

ElLobo
0

ElLobo
0

#0: Det är bara att sätta sig och scratchbygga … Flört

Det sägs vara den filmen som inspirerade Koenigsegg att börja bygga bilar.

JaguarMkVII
0

Vilka minnen…. Filmen tyckte jag var hur bra som helst när jag var grabb. Såg den som vuxen för några år sen och fascinerades av alla detaljer. Speciellt var det en scen med en apa som kör en tidig Rolls-Royce uppför en brant backe. När farten sjunker skickar apan i en lägre växel med dubbeltrampning….!

Magnuzk
0

Åh ja… dyr som sagt, 350 dollares. scratchbygga blir det då i så fall. Eller en mycket bättre idé! Vi gör en namnlista och sänder till Tamiya att NU vill vi ha den här från er. Tack så mycket. Mitt namn är högst upp.

Magnus.

ElLobo
0

#7: Jag har en annan idé: Du gjuter upp ett antal resinsatser åt oss, så bli åtminstone vi glada … Flört

Magnuzk
0

ElLobo, om du skaffar fram formarna har vi en affärsidé! Tror att Tamiya kan börja packa ihop nu…

Cool

Buran
0

Minnen väcks till liv som sagt. Jag och min bror gick på filmen många år efter den hade premiär, när den visades igen. Minns att vi var dom längsta personerna i salongen förutom föräldrarna till dom barn som var där, en annorlunda upplevelse jag lovar.

ElLobo
0

Magnuzk
0

Missade en DVD dubbelskivaspecialutgåva på Tradera för något år sedan. Det hade varit något det! Bara några månader senare släpptes den på DVD och då var jag inte sen med att skaffa den.

En underbar film! Kan se den hur många gånger som helst. Såg den först på bio i Uppsala när den kom. Då var det härligt att åka med under racet. Likadant nu, och alltid - hur kommer det att gå? Ska han få igång den och vinna loppet? Han lyckas alltid.

ElLobo
0

#12.2: Va?! Avslöjar du hur det går?!!   Flört

Magnuzk
0

Nee, asså, ElLobo, varje lopp är ett nytt lopp, så man vet aldrig! Alla lopp jag sett vinner han iallafall. Tänk om jag hade satsat en del på Il Tempo Gigante! Fast, den dagen jag gör det då blir det väl Blodstrupmoen som går i mål först!

ElLobo
0

Skrattande

sponny
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ett kul rykte gör gällande att "The podrace sequence in the Star Wars prequel The Phantom Menace is said to be inspired by the race in this movie."

Men varför scratchbygga en liten modell när man kan bygga en större. Skrattande

sponny
0

Och den går att köra!! Tungan ute

Proosen
0

"Kom arbetslust och träng dig på, här ska du motstånd finna!"

samt

"Det blåser nordanvind från alla håll och kanter idag."

Två favoritcitat ur Flåklypa Grand Prix, Som för övrigt avnjöts på en träbänk i Folkets Hus i Mockfjärd året den gick upp på biograferna.

Självklart har jad dubbel dvd'n också, ungarna måste ju utbildas i filmhistoria. Eller hur!?

Asfalten som krullar upp sig är ju en klassiker, snacka om burn out!

Niclas

Magnuzk
0

å, en dubbel DVD vill jag också ha! Gråter

PonCar
0

Ja ni, vilken nostalgitripp man fick här då… Inte utan att man får en klump i halsen då jag betänker att jag hade den där fina modellen i yngre tonåren. Men som med allting annat var jag så småningom bara tvungen att plocka i sär den i molekyler!! Den var ju dessutom gjord så att nästan alla delar var löstagbara. Åååååh -varfööör var man ung och dum???Skrikandes

Proosen
0

Inte dum, nyfiken heter det!

Lider samma kval fast då på grund av en helt annan bil, nämligen denna.

Ack ljuva barndomstid!

Niclas

ElLobo
0

#21: Den såg jag på Tradera (?) tidigare idag.