Amerikanska inbördeskriget
Med anledning av GB23 så ställer jag en fråga här. Jag letar efter nord-amerikanskt infanteri och konfedererat kavalleri i lite större skala än 1/72. I den skalan finns det mängder. Men vad jag ville ha var 1/32 eller 1/35 som det finns mindre av. Det enda jag hittat än så länge är en serie som Italeri tillverkade i 1/32. Hur som helst har jag mailat runt till olika svenska företag men inget napp än.
Vad jag undrar är:
* Är det någon här som känner till några andra figurserier i skala 1/32 eller 1/35?
* Är det någon här som äger något och kan tänka sig att sälja dem?
* Någon svensk butik som har något hemma eller någon bra utlänsk butik som ni känner till och/eller har handlat från?
Jag tror jag såg lite såna figurer i en tidning jag har hemma… Typ 16 gubbsför 15 pund…Återkommer när jag kollat…
Masterbox är på gång med lite Västerngubbar… Dock har de inte släppts än tror jag. Länk på Armorama
Historex Agents har MASSOR av figurer. Dock är väl det mesta i resin och metall, och därför ganska dyrt. Servicen dock snabb och portot billigt.
/Jesper
Kolla in Fuhrmann och Figuren-Modellbau
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Jag såg visst lite fel… Gubbarna var från Waterlooeran… Men de ser rätt roliga ut… Lite cartoonish/Warhammer style.
De kanske passar till nåt annat inbördeskrig? Amerikanske frihetskriget kanske? De kostar 20 pund för 16 multipose-gubbar… Inte så farligt
Jaja… Här är länken iaf : http://victrixlimited.com/
Tack för tipset men tyvärr fanns det inget nordstatsartilleri på plats vid just det slag jag ska kopiera. Men jag ska behålla bilden i alla fall. Man vet ju inte vad man kommer att tillverka i framtiden. 

Såg denna bild på IPMS-Stockholms forum. IMEX i skala 1/32.