Pantzer IV
snygtt
www.bosnafly.n.nu

Riktigt snyggt Pajje.

Snyggt!

Den var regält väderbiten!
Stefan - Modellbyggare

Du har roat dig ordentligt ser jag. Den ser ut att ha varit med om en del. Mycket snyggt.

Fiiin. Snygg träff där i tornet.
Magnus.
Ser ju bra ut.
Tack för komplimangerna!
Jo, tanken var att göra en rejält ärrad och sliten vagn, som sett både det ena och andra. Ska fixa några segerlinjer på eldröret också, kom nyss på att jag glömt det…
Riktigt snyggt!
Det här kanske är en dum fråga, men vad menar du med "segerlinjer" på eldröret?

Mycket snygg panzer, och snygg träff i skölden.
Vita ringar som visar antalet utslagna vagnar, Killrings. Tyskarna använde det både på tanks,at kanoner. Är väl som allierade flygares balkankors alltså nerskjutet tyskt flyg.
Grym tank! Vad är den i för skala?

Mycket snyggt bygge!
#13 Jasså? Kan tänka mig att de där vita ringarna var respektingivande på slagfältet när man såg pipan i kikaren på håll. Då har man lärt sig nått nytt igen! Gracias!
Det är 1:35, och frågan om ringarna är redan besvarad. Ska tydligen ha funnets en Stug med 280 kills (fast då gjorde de nog ringar som representerade 10 vagnar. Den möte dock sitt öde på västfronten i en skogsdunge då ett gäng Sherman fick fatt på den.
Lite kuriosa sådär på tisdagskvällen!

Hej!
Snygg vagn!
Hur gjorde du skadan på tornplåten?
Roger
Smälte hål med lödkolv

Oj hur kunde man missa denna, läckert den hade visst vart med om ett o annat den vart riktigt snygg!
Två grymma byggen samtidigt, först en u-båt nu denna hur hinner ni? sover ni aldrig? 
Ubåten började jag på i sommras, och panzer IV var klar strax innan dess, bara varit kass på att dela med mig av mina byggen.
Ont om tid är det gott om!