Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 983 ggr
NBISaladin
0

Airbrush Workshop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go morron kamrater,

Jag skulle vilja tacka er som besökte Stellans trevliga workshop hos hobbybokhandeln igår, klart roligt!

Jag har lagt upp en artikel med några bilder om det hela här:
http://www.hobbybokhandeln.net/?p=4005

Nästa gratis Workshop hålls nästa tisdag, 8/12. Den är nu fullbokad, men hör gärna av dig här om du missat och skulle önska att vi körde några fler gånger.

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

StefanW
0

Såg att platserna försvann snabbt! Tackar för reportaget från workshopen. Kul att få en lite smak av hur det var, även om det är näst intill omöjligt att återberätta i detalj allt som sades och visades, men det gav ändå mersmak! Det gamla mantrat gäller att övning ger färdighet eller som SAS motto How dare wins. Hoppas att det kommer fler tillfällen för alla oss som inte kunde vara där eller/och så får ni filma en snutt och lägga ut på tuben!

Stefan - Modellbyggare

NBISaladin
0

#1: Ja, texten skulle bli bok-lång om jag försökte ta upp allt! Vi hade planerat för 1,5 timmar, men det blev nästan 4 timmars snack och demonstration!

Det där med film är en cool idé, får se om -vi kan genomföra det. Vi har snackat om YouTubekanaler o sånt, så…

Joppo
0

Ser sjyst ut. Hade jag bott närmare Stockholm hade jag gärna kommit och hälsat på.

/Jesper

StefanW
0

#2 Med hjälp av tuben så är det många som skulle få hjälp även om de sitter långt inne skogarna och har svårt att komma in till den stora staden.

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Ja, filmer från de olika workshop:arna skulle vara klart uppskattade!

NBISaladin
0

Ja, jag har några idéer. Ska bara hitta tiden oxå!

Hur många GB behöver man för 3 timmar 320px, respektive hyfsad 640px? Sen får man väl editera ner hårt till 5-10minuterssnuttar.

ElLobo
0

#6: När jag filmar med min vanliga digitala kompaktkamera så blir det ungefär 20 MB/minut, vilket skulle innebära 3,6-3,8 GB för 3 timmars filmning. Kommer just nu inte ihåg antalet px.

Edit: Den filmar i MPEG VX Fine, 640x480, 30 bilder per sek.

NBISaladin
0

#7, Herr Varg: Ok, det är hanterbart ju!

ElLobo
0

Glad

NBISaladin
0

Min första, väääääldigt dyra tegelsten till hårddisk vill jag minnas var på då helt ofattbara 5 MEGAbyte… vad gammal jag plötsligt känner mig!!

StefanW
0

#10 Då slår du min Sinclair ZX Spectrum på 16k från 1984…Flört

Stefan - Modellbyggare

WildeSau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10-11 Här är min fina IBM PC med CGA-skärm.
Jag har minsann både DSUB och RCA videoutgång på grafikkortet. Glad

5 1/4" FD och en HD på hela 10 Mb.

Spectrum 48:an var annars en bra speldator, iallafall så länge membrantangentbordet höll.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

NBISaladin
0

#12: Är den där bilden nytagen, har du fortfarande kvar den? Otroligt fulsnygg grej!