Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 1201 ggr
Penguin
0

Tillverkaren Lindberg

Hej Allesammans!

Köpte häromdagen en F-86 Sabre i skala 1:48 av fabrikatet Lindberg. Tänkte att det kunde vara kul att prova ett nytt märke, men ack så fel jag hade.

Modellen har katastrofdålig passform minst sagt. Lägg till detta ojämn tjocklek på plasten, massvis av gjutskägg mm…

Vad är era erfarenheter av Lindberg undar jag då? Har jag haft otur, eller brukar deras modeller vara så dåliga?

F-86:an är såpass dålig att jag inte kommer att göa mig besväret att bygga klart den.

johanH
0

Många av lindbergs modeller har 40 50 år på nacken så det är lite si och så med kvaliteten..Till lindbergs försvar så har dom gett ut en hel roliga modeller.

Proosen
0

Johan hann före, precis så är det med Lindberg. De hade en J35:a i skala 1/50 med raketkapsel som funkade och en massa andra gimickar som "funkade"

Farsan byggde en sån som jag sent om sider fick vantarna på så var den sagan all.

Niclas

Azgaron
0

Hehe, det var nog en av de första modellerna jag byggde tillsammans med pappa en gång i tiden!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

starhawk
0

Har väl på rak arm inte byggt någon "konventionell" modell av Lindberg utom möjligen då en B-17, och den var det inget fel på. Annars har jag byggt en del specialmodeller, bl.a. klockan som garanterat visar fel tid "Goofy Klock" och där var det inga problem. Får väl titta igenom min byggbeskrivningssamling för att se vilka Lindbergs jag har byggt. Mitt allmänna intryck är emellertid att dom gjorde bra modeller

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag har några 1/72 Lindberg Heinkel He 100 i en liten möglig kartong och där bör de nog ligga kvar om jag nu inte vill göra en Heinkel He 100 Drilling whatifflare av delarna.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

[Hayabusa]
0

#5 Det är, med andra ord, ingen byggsats du rekommenderar..?

/Stefan

WildeSau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Njäe, mest skoj att titta på en stund.
Sedan lägger man ned den i kartongen igen. Glad

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
0

Kollade igenom pärmen, B-17 var mycket riktigt en Lindberg, och den var det inget fel på, jag kommer ihåg att det gick att fälla in och fälla ut ställen på den, huvudställen låstes med ett litet snäpplås på främre stöttan men bakre sporren hade inget lås så ibland satte den sig på rumpan. En trevlig modell, undrar var den tog vägen Obestämd

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus