Katter som modellbyggare
Byggde en gång i tiden en massa båtar av plast typ Revell. Bl.a Vasa, Titanic, Queen Mary och Queen Elisabeth. Hade väl som mest tolv modeller. Sedan kom katterna in i mitt liv. Nu finns inte en enda modell kvar. De åkte i golvet även om de stod på en hylla ända uppe vid taket. Så katter är inga bra modellbyggare. Och kattägare har inga modeller byggda - hela

Det låter lite som jag för drygt 20 år sedan när min systers ena unge klättrade upp i bokhyllan och gav ett slagskepp en luftfärd som raserade ett års byggande på ett kort ögonblick! Med det så lärde jag mig att små barn och modeller inte fungerar så bra tillsamans. Nu så är min son intresserad av att bygga, och då framör allt att måla, hoppas att det håller i sig.
Stefan - Modellbyggare
När katter och modeller är inte bra. Jag har en nästan färdigbyggd Ford Focus från Hasegawa liggandes. Det är Colin McRaes vinnarbil från Safarirallyt 1999. Den var färdigbyggd, byggdes i garaget där inga katter finns. När det var dags för dekalerna så tog jag in den i huset. Naturligtvis så råkade vår ena Skogishane slå ner den i golvet. Jag har inte ens sett efter om den går att rädda. Jag tappade sugen.
Mvh Bengan