Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 802 ggr
ElLobo
0

Byggsatser i SMB

Nu har plasteländet spridit sig! Flört

SMB, Sveriges Militärhistoriska Bibliotek, börjar nu sälja även byggsatser till sina hugade medlemmar.

Priser:

J 35F/J Draken -- Hasegawa - 1/48 -- 495 kr

JAS 39A Gripen -- Italeri - 1/72 -- 169 kr

J 20 Reggiane Re 2000 -- Italeri - 1/72 -- 185 kr

J 11 Fiat C.R. 42 Falco -- Italeri - 1/72 -- 169 kr

T-34/85 model 1944/45 -- Zvezda - 1/35 -- 198 kr

Strv 103C -- Trumpeter - 1/35 -- 219 kr

Tiger I Ausf E/H -- Italeri - 1/35 -- 295 kr

Strv 122 Leopard -- Hobby Boss - 1/35 -- 295 kr

Hur de ligger prismässigt har jag ingen koll på just nu, och jag har inte hittat någon uppgift på vad frakten går på, men i vanliga fall använder de en portoavgift på 49 kr oavsett hur många böcker eller annat man köper.

Om det är någon som skulle vilja handla utan att vilja vara medlem, så kan jag hjälpa till som mellanhand. Och vill ni bli medlemmar så säg bara till, jag värvar er med glädje! (då kan jag få någon extrabok Glad )

ElLobo
0

Jag gillar vad de skriver i sin medlemstidning:

"Modellbygge är såväl starkt beroendeframkallande som en givande fritidssysselsättning."

Skrattande

starhawk
0

Jag är medlem sen flera år, och blev ganska överraskad av det där, jag funderar på S-vagnen, nån som har byggt den? är det en bra byggsats?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
0

#2: Jag tror att Azgaron har byggt en sådan.

ElLobo
0

mikko har i alla fall gjort det.

strv103c

Azgaron
0

#3 Nej, inte än, men jag har en! Verkar rätt trevlig tycker jag!
Vet dock inte hur gummisnoddarna är!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

PonCar
0

# Bra att de är ärliga i sin marknadsföring. Beroendeframkallande… Jo ja tackar jag!!Glad

Svärfar är medlem i SMB. Brukar låna en hel del böcker av honom. Nu kanske han också blir biten av "styrenflugan" -pensionär och allt.

Bergamott
0

Köpte två av pansarmodellerna - prisvärt tyckte jag, om man köpte böcker samtidigt; deras frakt är rätt saftig annars (49 kr).