tradera
undrar en sak,har en bok på tradera,sist jag tittade hade den 6bud o låg på 206kr,men jag loggar in idag o ser att den nu ligger på 170kr o 5bud,hur är detta möjligt?jag har inte fått nån info från tradera o man kan ju inte dra tillaks sitt bud bara så där eller missar jag nåt.
www.bosnafly.n.nu

Det kan vara så att budgivaren har blivit utslängd från Tradera av nån anledning och att hans bud automatiskt plockas bort.
ok,tänkte inte ens på det.kan vara så men borde inte tradera ha skickat ett mail till mig?
www.bosnafly.n.nu
Samma hände mig fast lite tvärtom kan man säga jag har budat på en bok och det var någon som budat över mig. Igår när jag loggade in för att kolla hade jag helt plötsligt högsta budet igen och jag var ensam budare på den. Verkar som om det är nån som blivit utkastad eller dylikt.
tradera borde ju meddela oss om sådant tycker jag.
www.bosnafly.n.nu

Hepp! jag är grymt glad att de kastar ut dom direkt!
Brukar nästan alltid bli strul om de har flera negativa omdömen högst troligt att din affär hade slutat med att du fick lägga upp den igen vilket kostar lite pengar men allt strul är så skönt att slippa…
så fortsätt kasta ut utan info för min del…
en annan sak som gjorde mig arg,sålde en kassetdäck till stereo,väntat i 5 veckor,skickat 10 email sms mm,ingen svar eller pengar,avbryter köpet o han lämnar negativt omdöme på mig o kallar mig massa saker via email.anmält han till tradera,han hade ca 10 negativa omdöme,inte betalat för saker han köpt.känns för jäkligt att en sådant svin ska kunna påverka omdöme,jag har inte gjort nåt fel men skit ska jag ha.
www.bosnafly.n.nu

#6 hotande han dig? gör en polisanmälan fort som f-n och skicka en kopia till Tradera så lär han/hon vara borta ganska så snart!
Visst är det trist att det funkar på det sättet att de inte tar bort ett negativt omdöme när man kan bevisa att man gjort rätt för sig!
Har en så länge klarat mig från negativa omdömen trots att jag lämnat ett par själv vid ej genomförda affärer.
han kallar mig både det ena o det andra,men vad göra,ska kontakta tradera
www.bosnafly.n.nu

#8 blocka honom i e-post läsaren var du en gör svara inte på skiten det ger honom bara energi att fortsätta och det blir bara värre och värre dess utom går det åt så mycket energi från dig själv
Har han hotat dig gör en anmälan omgånde ta kopior på papper och minne om du har möjlighet.
Skulle han fortsätta på annat sätt efter du blockat honom gör ny anmälan omgånde…
Att vänta är bara till din nackdel.
Glöm inte att blockera honom som köpare på Tradera!
Hej Sani, Jag ser att det var länge sedan den här auktionen avslutades så jag förstår att du tycker att det är en frustrerande situation i och med att du väntat så länge på betalningen… Jag ser även att köparen har fått ett antal negativa omdömen och flera av dem brukar röra just sen eller utebliven betalning, och därmed kommer jag att kontrollera köparen lite närmare…. Både du och köparen har lämnat negativa omdömen till varandra men kanske går situationen att lösa så här i efterhand..? Jag tror nämligen att du och Joseph kan lösa detta om ni talas vid ordentligt med varandra. Ring gärna upp och prata igenom det som hände lugnt och försiktigt. Kanske är det bara ett missförstånd som gjort att affären inte fungerade? Vi rekommenderar alltså alltid att man försöker att lösa denna typen av situation. Ofta kan det som sagt vara lättare att talas vid i telefon än via mail där det lätt kan bli missförstånd eller att mail försvinner. En lösning på en tvist som gäller negativa omdömen måste därmed alltid komma från köparen och säljaren. Vi försöker däremot alltid hjälpa till och medla mellan köpare och säljare, och om du vill kan vi skicka ett gemensamt mail till er båda där vi uppmanar till ett bättre avslut på affären. Det är bara att du hör av dig om du vill att vi ska skicka ut detta mail. I denna situation, när du fått ett omdöme som du tycker är felaktigt, är det viktigt att komma ihåg att omdömessystemet endast bygger på subjektiva åsikter, och behöver därmed inte vara någon universell sanning. Jag ser att du endast har 4 negativa och hela 206 positiva omdömen. Detta innebär ju att du uppfattas som en mycket seriös och bra människa att ha att göra med! Det är ju inte roligt och få ett omdöme som man inte håller med om själv, men det är viktigt att tänka på att det är helheten som spelar roll för de flesta. Helheten blir ju en indikation på hur en medlem generellt sköter sina affärer, och det gör ju du enligt dina omdömen väldigt bra! Problemet som Tradera står inför i den här typen av situationer är att vi inte kan bilda oss en korrekt uppfattning om det som har skett. Jag kan därför inte ta bort ditt omdöme då Tradera inte deltagit i transaktionen och därmed inte känner till alla turer som uppstått i denna situation. Jag ser ju bara era lämnade omdömen men jag kan aldrig påstå att jag känner till all bakgrund till varför det blivit så här. Därmed kan jag omöjligt ta ställning för någon part i detta ärende och alltså inte heller ta bort det omdömet du fått. Jag hoppas att du har förståelse för den svåra position vi befinner oss i, och därmed också varför vi inte kan ta bort omdömet. Men som sagt tror och hoppas jag att du och din affärspartner kan lösa detta tillsammans. Om ni kommer till en lösning kan ni via denna länk göra ett "gemensamt återkallande av omdöme": http://www.tradera.com/service/feedback/feedback_withdrawal.asp Lycka till! Med vänlig hälsning Frida på Tradera
www.bosnafly.n.nu
detta fick jag imorse,hoppas att de stänger av svinet.
www.bosnafly.n.nu

#11 Ser tyvärr inte så ut när man läser deras e-post!
visst kan det lösa sig om ni pratar med varandra knappast troligt imed att det redan gått så långt!
Ta hjälpen tradera erbjuder och så om det ger något lär inte komma några dumheter via dom från (köparen)
Jag börjar mer o mer tveka för att lägga bud via tradera; har hänt ofta att varorna ej stämmer med det jag betalat för,sena leveranser trots snabb betalning, dålig kontakt med andra part , trasiga varor mm
//Pentti

Nää är mycket njöd med mina genomförda köp, visst har lev ute blivit men det är inte vanligt.
Sen e de klart att alla dessa som inte förstår att man ingår ett avtal drar ner mervärdet i mellan åt!