Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 936 ggr
starhawk
0

Färgschema

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet var man kan få tag på färgschemat till B-52G/H ? Har hittat en sidobild av B-52H men den hjälper ju inte särskilt mycket

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

bosnafly
0

HAR EN TIDNING HEMMA MED EN STOR B-52 FÄRGSCHEMMA,KOLLAR UNDER KVÄLLEN

SANI

www.bosnafly.n.nu

WildeSau
0

Är det färgerna du är ute efter eller en 3-view drawing ?

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
0

#2: Både och snarast, och nu har jag det ena, tackar för det!
Men alternativa varianter är också intressanta, ser fram emot vad bosnafly hittar.

Jag skall ju bygga om min B-52:a som visst är en D tror jag, till en G eller H och då vill jag ha en ljus undersida, för närvarande har den en svart undersida och då ser man inte "utsmyckningarna" i nospartiet

Sen återstår ju lämpliga dekaler, och det verkar vara tunnsått på den fronten

ElLobo
0

#3: Hannants har ett par dekalark i 1/72 (om det är den skalan som är aktuell).

Almark Decals S 17    

Eagle Strike EP72094

ElLobo
0
ElLobo
0

#0: Och min gamla favorit:

Wings Palette

WildeSau
0

#3 En D har den höga fenan, men modifieringen att kapa fenan för att göra en G eller H blir ju inte så avancerad.

Jag har dekalarket S-18 från Almark ifall det är något av de senare alternativen som passar dig där.

WildeSau
0

#3.2

starhawk
0

#4: Jo, dom känner jag till men jag saknar nationsmarkeringen (stjärnan och streck). Cutting Edge dekalerna vore finfint men som det stod "Highly recommended (if you can find them)" Så det lutar väl åt Almark kompletterad med lite nationsmarkeringar från ett Viking-ark jag hittade på Tradera vid tillfälle. Gäller bara att hitta lämpliga kulörer till färgschemat. Förvånar mig att den sidobild jag hittade och Saus inte har samma kamoflagemönster, har dom ingen standard för sånt?

starhawk
0

#7: Jo att kapa fenan blir väl den lättaste delen av konverteringen, det blir 35 mm om jag räknat rätt. Sen blir det ju sågning i nosen och motorerna för att passa in dom nya delarna där.

Hmm den första är sån där aluminiumfinish som jag inte gillar, och dom kvarvarande två är för "dekalfattiga" i min smak, men tack för erbjudandet, kan jag inte få tag i Cutting Edge så får det bli Almarks S 17. Man får väl skriva ut den där profilbilden och ta den med till hobbybutiken/butikerna för att leta färg

bosnafly
0

tjena

här kommer några bilder men titta på länken,tar en evighet för mig att lägga ut på iFokus.tog kort på de bara,för stor för scanner men kan ordna det om det behövs

sani

http://photobucket.com/bosnafly

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

bilder finns på sistas sidan

www.bosnafly.n.nu

starhawk
0

#11-12: Sorry bosnafly, men det är så där den ser ut nu så det var inget nytt tyvärr!

bosnafly
0

ok,lycka till med sökningen

sani

www.bosnafly.n.nu