Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 879 ggr
6677
0

RTF FLYGPLAN

Hej,

jag skule villa köpa en RTF plan om någon har det med radio,motagare,fartriglas,planet osv det kvitar vad det är för slaks plan bara det fungerar och är el-drivet.Hör av dej till luddeluddludd@hotmail.com

bosnafly
0

kolla på tradera

sani

www.bosnafly.n.nu

6677
0

Det fans inte något RTF plan är.

Proosen
0

I dagläget kan du klara dig med relativt små pengar för ett nytt RTF-set. Googla runt lite i ämnet så hittar du butiker runt om i landet som kan hjälpa dig.

Några butiker jag känner till är följande:

Hobbex, KB's RC-hobby och maskin, Wentzels

Men om du söker på RC-relaterade saker så hittar du många fler och med lite sökande också de bästa priserna.

Ett tips i all välmening om du aldrig flugit tidigare är att ta hjälp av en erfaren "pilot" för att slippa sätta nya kärran i backen med en smäll.

Lycka till med flygandet!

Niclas

Penguin
0

Jag kan tipsa om Kyoshos serie Minium. Mycket små plan som inte kräver särskilt stora ytor, och flera av modellerna är mycket lättflugna men ändå kul att spaka.

Jag har själv haft både en Minium Cessna och en mer avancerad Minium Edge. De modeller jag skulle rekommendera om du är nybörjare är Cessnan eller Citabrian, som båda har lugna flygegenskaper. De går att hitta för under tusenlappen ibland t o m, nya i kartong.

Här kan du läsa mer om Miniumplanen på RC-flygförbundets forum:

http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=21313

6677
0

Jag kolla på sky hawk är den bra som första plan.

Jag har flugit x-twin och skol flugit 1 gång.

Jag behöver inte ha så jätte små plan för jag bor på landet.