Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 942 ggr
StefanW
0

Scale Modelworld

Uppsnappat på IPMS-Stockholms forum:

Som nämndes för någon vecka sedan kan IPMS Sverige ordna enkelrum i Telford, och priset är nu spikat till 350 NOK. Det är på ett univeritescampus på gångavstånd (om man vet vägen) till International Center. Sannolikt har vi ändå så många bilar att transporten inte är något problem.

Vi måste ha ett definitivt besked inom kort, senast 1 oktober, och pengar insatta på IPMS Sveriges Pg-konto 50 85 26-1.
Kursen idag är 1,16 SEK/NOK, det ger 406 SEK/natt. £ 35 per natt är inget dåligt pris, när dessutom sällskapet består av trevliga modellbyggare!

Det har aviserats en gemensam middag på fredag kväll på en indisk restaurang, så anmälan om detta emottages också av undertecknad.

Frågor kan ställas till undertecknad på 070-541 6594 eller jan.forsgren@sweco.se

Kom med till plastens Mekka!
Jan Forsgren
IPMS Sverige

Stefan - Modellbyggare

bosnafly
0

ska du dit stefan?eller nån annan härifrån?

www.bosnafly.n.nu

StefanW
0

En dag innan jag lämnar in så skall jag dit!

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Vill hemskt gärna, men kan nog inte i år heller!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Joppo
0

Är denna tillställningen den fetaste i världen eller? ? Jag har inte hållt på med denna hobby så länge, så jag har inte så bra koll på de olika tillställningarnaGlad. Jag vet att det finns nåt som kallas Euromilitaire… Hur står sig den showen i förhållande till SMW?

StefanW
0

#4 Vill nog påstå att det är den största i europa och det kommer även utställare från hela världen. De som en gång har varit där vill återvända! Och när det gäller att hitta grejor så är det nog storleken på plånboken och resväskan som sätter gränsen..

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Några äldre trådar om SMW:

Telford 2007   

Mer från Telford 2008    

Scale Model World - Telford 2009   

och så har vi en från Euromilitaire 2007

Joppo
0

Tack Lobo… Båda tillställningarna ser riktigt roliga ut… Jag håller med Stefan: "En dag innan jag lämnar in så skall jag dit!"

Raldor
0

Jag kan bara bekräfta det som Stefan skriver. Har varit där och vill absolut tillbaks. Den största modell-butik jag sett.

Och är det gångavstånd från Campus till utställningen, så är det krypavstånd till The Lion. Och är det någon som känner för det så ligger utställningen granne med ishocky-rinken. Go Tigers.

ElLobo
0

Jag läste hos IPMS (UK) att alla utställningsplatser för handlare och tillverkare var slut redan i mitten av maj.

Raldor
0

#9 Med mer än 120 namn på listan.

ElLobo
0

Tävlingen är ju nätt och jämt avslutad och de flesta håller väl på att sortera sina bilder, men här kommer några bilder från Telford.

http://david-j-ross.fotopic.net/c1778393.html