Biltrailer
Köpte en byggsats av en biltrailer som vid närmare granskning var lite för "leksaks-lik"..
Så nu skall detta bli nästa projekt; Få den lite mer realistisk med "europa-standard".
Tanken är att tillverka dubbla axlar med tillhörande stötdämpare och ny dragstång .
Även en kulkoppling och stödhjul måste tillverkas.
Lysena som medföljde är av målad plast; nytt även där.
Det blir säkert fler förändringar allteftersom bygget pågår, skulle jag tro
!
Intressant projekt Pentti!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Släp är kul, började med ett hemsnickrat men det gick lite i stå pga. skärmarna. Får försöka hitta på något annat än det jag försökte med först. Kanske små enkla över varje hjul istället för en större på varje sida.
Har egentligen inte mer än kulhandsken och skärmarna kvar innan durken åker på. Tänkte göra den av sträckmetall från ett sånt där stänkskydd man har över stekpannan då det verkar vara lagomt stora maskor i det.
Niclas
I vilken skala bygger du? Jag har svårt att hitta lämplig dim. till nya drag stången.. Det jag har hemma i styreneplast är 2x4mm vilket blir 48x96 i verklig storlek,( skala 1/24) har ej mätt upp på något släp så jag vet ej om den dim. stämmer.. ser bara vekt ut!
Fina detaljer på ditt bygge; gillar stödhjulet!
//pentti

Min blir i 1/24-25, har inte brytt mig så mycket om storlek på dragstång eller annat utan mera gått på vad ögat kunnat acceptera. Stödhjulet är från en 1/72-kärra, tror det var en Musse eller möjligtvis en Spitfire?
Slänger med en bild till på hur själva ramen ser ut med bärarmarna på plats.
Niclas
Intressant!

Det tar sig fint det här, bakljusen är skitsnygga tycker jag.
Niclas
Ser snyggt ut Pentti!

Jäsiken 
Nu snackar vi scratchbygge, vad bra det blir Pentti! Fast jag undrar ju vad du egentligen skulle ha den inköpta vagnen till nu när du nästan byggt en helt ny från stickor och strån? 
Visst är det kul att rodda ihop något helt på egen hand, måste nog ta itu med min kärra också när du är så här inspirerande.
Ett tips om du vill lägga en egen durk istället för köpevagnen. Skaffa ett sånt där stänkskydd för stekpannan, de är gjorda i sk. sträckmetall och ser mycket bra ut i skalan för en liten trailer.
Niclas
Ser mycket bra ut Pentti!
Tackar för glada tillrop!
#16 Jag har börjat tänka samma sak,dock inte bestämt mig ännu..
//pentti

Snyggt jobbat Pentti!
Den blev skitfin din släpa!
Niclas

Mycket snyggt! Otroligt stiligt bygge!
Snyggt bygge Pentti!

Publiken jublar!
snyggt

Riktigt snygg kärrä!
!!