Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 1223 ggr
Fanders
0

JU 52:a 1:72

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag öppnade för ett tag sen en tråd om mitt JU52-projekt som gick i stöpet då jag råkade sabba flyplanskroppen. Det löste sig tyvärr inte då så jag provar igen.

Detta var en svensk variant av planet av Heller.

Jag köpte då en ny JU 52:a av ett annat fabrikat i hopp om att kunna använda den lådan som reservdelssats. Men tyvärr stämmer inte delarna, och ihopsättningen är helt annorlunda.

Jag vill väldigt gärna färdigställa bygget och undrar om någon har en sådan liggande till försäljning.

Jag biforgar en bild på hur kartongen ska se ut.

Tack på förhand!

[Orso]
0

Köp en Heller utan att stirra på kartongen. Det är samma innhåll i den som finns ute nu som den du har tidigare. Endast dekalerna skiljer.

Italeri + Revell + Airfix är helt andra byggsatser.

För att göra dig glad så är Hellers byggsats den finaste Ju 52an i 1/72

Fanders
0

Går det alltså att köpa JU52 från Heller? Jag har inte sett någonstans där man säljer Heller så jag trodde det var ett nedlagt märke/företag.

Detta låter ju lovande, vet du nånstans där man kan köpa JU52:or från Heller?

[Orso]
0

Den har jag sett på Wentzels för ett tag sedan. Just nu verkar det vara helt tomt på Ju52 i Stockholm. Jag var ute och letade efter Italeris civila men allt var slut.

Men du kan ta den från England: http://www.modelhobbies.co.uk/shop/advanced_search_result.php?search_in_description=1&inc_subcat=1&keywords=junkers+ju52

[Hayabusa]
0

#3 Kolla på Alfa Hobby, Orso. De har två olika Ju52:or hemma (Italeri).

/Stefan

[Orso]
0

Tack.

Jag ska be dom ta med en ner till Malmö.

Björn B

WildeSau
0

#5 Jag har en G.24 över ifall du är intresserad.

Korrugerad plåt är aldrig fel. Glad

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Fanders
0

Jag köpte för ett tag sen en JU52 från Italeri. Men det var tyvärr en hel del som inte var samma på den. Så den kan jag alltså inte använda som reservdelar tyvärr.

[Hayabusa]
0

#7 Min kommentar om Italeris Ju52:a var riktat till Orso. Det blev nog ett missförstånd, sorry…

Hur som helst, Alfa Hobby verkar ha Italeris Ju52:a.

Hellers Ju52:a verkar inte vara enkel att hitta, men kolla på Moduni (www.moduni.de). Enligt deras uppgifter så har de en Heller Ju52:a hemma, dock inte i det utförande som du visar (svensk) utan ett plan från Luftwaffe.

Lycka till!

/Stefan

Fanders
0

Ah ok :)

Tack! Ska kolla in den sidan!

Fanders
0

Nu har jag letat lite och såg mycket riktigt att www.modelhobbies.co.uk hade en Heller JU52!

Nu kommer det bli en evig väntan på detta paket, måtte det nu vara lika delar som den jag redan har!

[Orso]
0

Det kommer att vara samma plastdelar i den, annars så ska jag köpa den av dig.

Fanders
0

Absolut! Är det inte enligt mina förväntningar kan du få köpa mig av den för samma pris som jag betalade, no problemo.

Fanders
0

"Köpa den av mig" ska det stå Skrattande

[Orso]
0

Och jag är väldigt säker på att du slipper sälja den vilket underlättar för mig.

Hellers Ju52 är så fin i korrugeringen så jag tror inte att jag klarar att lägga igen lastluckan och skyttens hål i taket på ett bra sätt.

Jag skulle vilja bygga en i svenska flygvapnets märkning men det är alldelse för mycket jobb att bygga om för att jag ska orka ta tag i det just nu. Jag får koncentrera mig på dom tre Ju52-orna som är under bygge just nu.

Fanders
0

Kan gladligen meddela att det löste sig! Jag beställde en tysk JU52 från modelhobbies.co.uk som visade sig ha exakt samma delar.

Äntligen kan jag fortsätta bygget, och nu med en jäkla massa reservdelar om nått mer skulle skita sig Skrattande

[Orso]
0

Skönt att det löste sig. Kanske vi kan få se lite bilder på bygget?

Korrugerade flygplan är så trevliga.

Är dom överblivna Hellermotorerna till salu?

Björn B

Fanders
0

Jorå lite bilder kan jag allt fixa när jag kommit lite längre! Just nu håller jag på med en B17 flying fortress och en J22:a. Ska bara färdigställa dom först så jag inte har så mycket igång samtidigt (jag får inte plats) Skrattande

Vad gällade överblivna delar så vet jag inte riktigt hur jag ska göra, kanske kommer att använda dom till nått kul.

Men bestämmer jag mig för att inte göra nått med delarna kan jag skänka motorerna till dig. Jag återkommer om det i så fall!