Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: flyg
Läst 618 ggr
sponny
0

James May's life-size Airfix Spitfire

Massiv modell!!! Tungan ute

Aptitretare från BBC

TommiN
0

Hmm..vart skulle man ställa en sån modell färdigbyggd hemma??Obestämd

StefanW
0

Vilken prydnad i trädgården! Man får nog köpa lim på fat och spackel i hink, sedan är det bara att sätta igång. Fast jag man måste nog tillsyrka att figuren såg mycket bättre ut än vanligt! Det verkade inte heller som om det var förhöjda panellinjer! Undra när den kommer ut till återförsäljarna?

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Om det funkar så är hela här!

Mycket kul program och fantastiskt coolt bygge!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

berfrund
0

haha helt sanslöst skala 1/1 vilket härligt progam! se hela programet det är det värt!

bosnafly
0

undrar vad våra tanter hade sagt om vi kom hem med en sån?jag eller spitfire,välj?den var ju kanonfin

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

kul dokumentär om ungar o modellbygge o snygga skolkläder hade de.

www.bosnafly.n.nu

sponny
0

#3 - Tusen tack för länken!!

"Today people building Airfix models are as old as me! In this scene, filmed secretly in a London model-shop, we have obscured their faces to protect their identities and to spare their families."

Bwahahahaha!! Tungan ute

JaguarMkVII
0

Jag undrar om inte den där Spiten är en av de som gjorts i glasfiber och som används som Gate-guardians på flygplatser i UK. Det finns en i Edinburgh bland annat. Bakgrunden är att det inte finns några original kvar som nån vill använda till det så istället gjordes kopior i glasfiber. Gripen har ju också gjorts i 1:1 som modell.

bosnafly
0

¤1 såg gripen i skala 1/1 i borås  i somras,från lite längre håll ser den verklig ut

www.bosnafly.n.nu

AndersE
0

Tack för denna tråd. Helt underbart!