Problem med gummihjul
Har kommit igång med min lastbilsbygge,men har dock ett dilemma,gummihjulen har inte direkt perfekt passform på fälgarna,dvs dom vill helst inte hålla sig på plats,så jag undrar hur få dom lite tajtare??,kanske värma dom lite…eller?? Någon som har nån förslag??
Tjenixen förresten,har inte varit härinne på evigheter..

Nu var ju iofs inte fysik mitt starkaste ämne i grundskolan, men jag tror INTE att du ska värma dem.
Värmen borde (rätta mig gärna om jag har fel) få däcken att bli ännu större.
Visa upp en bild på svärmor, Ralf Edström eller Gudrun Schyman, det kan få den största att bli pytteliten på nolltid!

När sådant hänt mig har jag lindat några tunna varv med Tamiyas maskeringstejp på fälgen för att bygga upp diametern en aning. Brukar räcka så och om det inte är allt för stort glapp så syns inte tejpen heller.
Fast GeeKens tips borde väl också funka, det gjorde ju det för Mr. Rock 'n' roll detective Ford Fairlane.
-Never mind him, he gets up half an hour before I do. I call him Stanley, the power drill. Roseanne Barr naked! See, gone! Sade han till en snygg kvinnlig klient som hittade honom sovandes i soffan.
Niclas

Grymt lastbils bygge du håller på me 

#5: Går det att kränga av däcket igen och fylla det med något mjuk material, en tygremsa eller så? Så att det fortfarande går att få på däcket men som ändå håller ut insidan av däcket mot fälgen?

#6 Tackar Henke,ja den är stor om inte annat..
#7 Det ska jag testa,tack för tipset Lobo.
Eller tejp.. Tejp är strålande till det mesta! Tejpa på däcket och kräng på det igen.
Jag gillade krom-fälgarna bättre!

Svarta eller kromade fälgar beror lite på vilket stuk du tänkt dig på trucken? Båda passar ju lika fint men det ser nog lite underligt ut med blanka fälgar om resten av bilen är en gammal ärrad kämpe. Lika fel med de svarta på en uppolerad superblank showtruck.
Niclas

Bra argument ni kommer med,men den kommer inte bli upppolerad och superblank,utan matt,eller halvmatt…

Riktigt fräckt bygge!
Matt är det som gäller i alla lägen!
/ GeeKen

Tackar Geeken,jo det är sant,och det finns redan så många byggen med mycket glans,så jag drar åt andra hållet..
.

Ja, hur har det gått? Några uppdateringsbilder?

hehe.ska försöka fixa fram lite nya bilder,just nu ser det ut som om en bomb har kreverat på byggbordet…dvs det är alldeles för många byggen där samtidigt..

Precis som det ska alltså!
Vad är det för modell?