Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettdiorama
Läst 2552 ggr
berfrund
0

Grassmaster for staticgrass

Hej!

Hittade denna länken på ett annat forum

http://www.svensktmjforum.se/forum/forum_posts.asp?TID=1552&PN=1

Gräset på byggplatorna blir riktigt grymt med denna, på sidan 3 kommer byggbeskrivningen.

Ge er tiden att läsa hela tråden man får ett o annat gott skratt på vägen fram till byggritningen.

Joppo
0

SmartGlad Betydligt billigare också än en vanlig Grassmaster(De kostar väl över 1000-lamppen?)

En liten parentes i sammanhanget: På Modellex i Örebro kan man hyra en grassmaster. Tror det kostade 50/veckan… Kanske är intressant för den som inte orkar bygga sin egen?

sponny
0

Tack för den länken. Jag har varit sugen på att bygga en själv ett tag men alla beskrivningar jag hittat har varit på engelska. Så denna beskrivningen gör det ju helt klart mycket enklare.

johannespanzer
0

Chockerande spänning! Bra fynd Befrund! Skrattande

berfrund
0

Tackar o bockar mer kommer…

berfrund
0

På 15mm forumet så läste jag att de kör fönsterputs Ajax eller linknade i sina airbrush…inge märkvärdigt med det.

Men vänta nu de blandar den i färgen upp till 50% och problem med stopp och annat är som bort blåst…

Någon här som testat något liknade… ska kolla om jag hittar länken till tråden…

berfrund
0

Japp hittade en elektrisk fluggsmälla på Jula för 29:- så nu återstår bara tesilen…

sponny
0

Har inte hittat någon flugsmälla än, däremot har jag skaffat tesilen. Skrattande

TommiN
0

Putt,här är länken.Glad

berfrund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hmm har inte hittat någon bra tesil ännu…

TommiN
0

Hittade min på Ica MaxiGlad

Raldor
0

#5 Beror på vilket färgfabrikat och typ. T.ex. Tamiya går alldeles utmärkt att blanda med Ajax.