Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettdiorama
Läst 7449 ggr
essolube
0

Gipsform????

ÄR DET NÅGON SOM VET ???? var man kan få tag på  gipsformar för tegelväggar och stenar. Jag har letat med ljus o lykta.

Joppo
0

MJ-hobby har en en del stenformar.

Tegelväggar som gipsformar har jag inte sett några. Men det finns säkert nånstans.

Jag vet att vissa 1/35 byggare använder kork för att scratchbygga tegelväggar. Här är en länk

Annars kanske det funkar att göra dem av cernitlera? Nån som har nåt annat tips?

berfrund
0

Prins August har en form för gips men det är för att bygga slott/fästningar, annars har jag inte sett något sådant ute på marknaden.

essolube
0

KORK! Det åter intressant man kanske skulle prova o rista lite.Det andra förslaget påPrins August låter bekant jag ska undersöka saken. TackTack så längeGlad

ProMod
0

Raldor vet…Han har köpt några själv vet jag…

Det jag däremot inte vet/kommer ihåg är var han köpte dom…

Raldor
0

Dom gjutformar jag har är i första hand avsedda för 25mm Fantasy figurspel/rollspel. Men en del av dom kan säkert även användas till 1/35.

Ett exempel som kan användas till stenmurar.

Game Maniacs i Lidköping och Katrineholm har hela sortimentet. Har bara haft positiva kontakter med dom.

http://www.gamemaniacs.se/index.asp

Här kan man se hela sortimentet. Även exempel och tips.

http://www.hirstarts.com/

Maysula
0

Du Essogubben , du har ju inte mer än 400 m ner till panther 11

han om nån bör ju veta (Magnus alltså) Han är gipsformarnas över guru!!

Thomas

essolube
0

Ja du Maysula TÄNKTE INTE PÅ DET HEHEHE. Men jag skall kolla tippset jag fick om Game Maniacs TACK!

berfrund
0

#5 hmm dom hade mycket kul vart klart en ny i favoritlistan tack för tipset!

essolube
0

Kanonbra länk ligger i mina favoriter nu

Joppo
0

Tegelstenar av skumplast

Här har du en till länk med ett annat sätt att göra tegelstenar. Det är den norska byggaren Per Olav Lund som skurit ut en vägg i skumplast. Det ser mycket övertygande ut tycker jag.