Dioramabas #7
Jobbet fortskrider riktigt smidigt - så snart välter jag väl ut en färgburk över hela härligheten…
Här är senaste updaten i bygget:
http://www.hobbybokhandeln.net/?p=3590
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Dum fråga! Om du tänkt att "grönärga" planketten för att den skall se äldre ut, så undrar jag hur planet skall se ut (nytt i tjänst eller gammalt från kriget)? Annars är jag fortfarande imponerad och inspirerad av projektet!
Stefan - Modellbyggare

#1: Inte dum fråga alls!
Min tanke var att mässing/koppar som ligger så här exponerat borde ärga fort? Plus att det kanske ser tjusigt ut.
Hur planet blir vädringsmässigt står utanför min kontroll, då det är en gentleman från Linköpingstrakten som sitter o pular med det. Hyfsat bra skick på kärran skulle jag gissa (man ser lite blänk bakom cockpit), här är förebilden, på plankor, i Uppland!

#2 Tackar för svaret! Då är jag med på banan igen!
Stefan - Modellbyggare

#3: Oki. Startbanan då (häpp, trumvirvel!!)?
Det artar sig fint Hasse!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#4 Skall bara få upp hakan innan jag kan prata!

Stefan - Modellbyggare

#6: LOL 
Nice, jag har byggt Vit David i 1/48 och jag antar att han bygger kärran då den är metallren och inte grön! Skulle vara kul om du kunde få honom att lägga ut bilder på J 26:an! Annars mycket snygg basplatta!
Lycka till!
//Marcus
Snyggt! Gillar de olika nyanserna och patineringen på PSP:erna.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#8: Jo, den blir metallren! Ska se om jag kan få några bilder på bygget.
#9: Najs. Dioramat (eller snarare stora vinjetten) är ju av förklarliga skäl rätt platt, så det är såna grejer man får jobba med för att göra det lite spännande!