Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1163 ggr
Alvhult03
0

Fråga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om denna manskapshytt fanns att köpa i resin,

tror ni att det finns något intresse?

Skalan är 1/50 /Lennart

johannespanzer
0

Jag är ju inte bilbyggare och inte så bemedlad att jag kan handla "garagekits" men jag tycker den ser klart intressant ut. Jag vet att de som gillar lastbilar, kanske har en t.om. alltid vill ha "sin" bil, eller nån de haft tidigare. Är det ddessutom ett brandfordon finns det ju långt fler som tjänstgjort i en sån.

En dum fråga kanske, men vad ska den användas till (brandbil kanske?), jag är väldigt dålig på skala 1:50

Alvhult03
0

Jag byggde denna hytt i pc för något år sedan,.Och meningen är att det skall vara till en brandbil,med Bas skåp.Nu har jag fått en som är intresserad av att ta fram den i resin,och jag ville kolla hur stort intresset kan vara.Möjligen att det blir ett bas skåp också.

johannespanzer
0

Go go Alvhult! Skrattande

Jag tycker du ska köra, jag menar det är inte en förmögenhet i material iaf, för runt 1500 är man igång med resingjutning (finns ett ställe som heter abic som säljer massa gummi och plaster, den ende person jag känner som håller på med sån här gjutning beställer därifrån, de ska tydligen "fatta" vad man menar också när man ringer dem för de säljer till lite olika hemmabyggare, men de är inte billigast, jag letar fortfarande nåt slags "startkit" för dessa säljer på literburkar tror jag) i liten skala.

Och det måste vara hysteriskt mäktigt att vara upphovsmakare till en modell! Skrattande

StefanW
0

Modellen skulle passa mig som hand i handske, då jag skulle bygga den som något fordon till räddningstjänsten och skalan är också tilltalande. Medföljer det ett skåp så skulle bara leendet bli större!

Stefan - Modellbyggare