Jupiter C

lycka till stefan
www.bosnafly.n.nu

#3 Tackar! Det här bygget kommer nog att kräva lite planering. Alla delar satt inte kvar på gjutstammarna så det blir till att gissa sig fram. Kan redan nu se en del fällor som det gäller att undvika, men kul skall det bli!
Stefan - Modellbyggare
Ser intressant ut Stefan! Kul med ett helt gäng röda delar!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#5 Kul med röda delar! jojo, speciellt som en del skall bli vita!
Stefan - Modellbyggare

Rätta mig om jag har fel men jag ser inger raket på bilden, finns det med någon i lådan?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Mycket intressant bygge!! Skall bli roligt att få se slutresultatet 
Lycka till så länge!
#6 Visst är det underbart!
Har för mig att du har viss vana sen tidigare! 

#7 Jodå, den finns med inklusive Explorer i toppen som en liten tandpetare!
Stefan - Modellbyggare
# 7 Raketen är visst med i bild - lite otydlig dock… Sista bilden, nästan längst ut i höger ser (brevid stälskalan) ser man raketen… 
//Marcus

Lycka till Stefan, och om du behöver någon som irriterar dig så är det bara att slå en signal. ;)

#12 Jag SLÅR DIG en signal lite senare! 
Stefan - Modellbyggare

#11: Du har alldeles rätt! där ser man faktiskt rumpan på raketen, fast det är lätt att missa. Något förbryllad dock att den inte finns med på box-arten
#14 Det hade jag missat att den inte var 
//Marcus

#16: Där ser man! Lite konstig placering av papphylsan, så den skymmer det som väl ändå får räknas som huvudmotivet

Det såg nästan ut som ett hopptorn med papphylsan.
(Red. Ordnade dubbelinlägg/Marcus)

Bra start Stefan! Ska bli kul att följa det här bygget!

Det här ser bra ut!
du lyckades få ihop denna röra,bra stefan,blev lite orolig när jag såg alla små delar i lådan.
sani
www.bosnafly.n.nu

#25 Ja, vi får se hur det blir i slutändan. Det finns några bitar som jag är lite osäker på, men det kommer nog att lösa sig. Nu skall jag iväg och skruva på en rotorhövändare som inte ligger i fas, lite annorlunda mot modellbygge!
Återkommer efter lunch igen…
Stefan - Modellbyggare

Snyggt jobbat Stefan! Hoppas det fungerar!
Attans otur Stefan, men det löste du ju snyggt!

Det blev väl bra SW lika bra som när du torka skit utanför röda….;)

#32 Tack för den påminnelsen!
Stefan - Modellbyggare

Varsegod…vad gör man inte för en kollega på semester…

Ser trevligt ut!! Kul att se när den blir klar! Hur har passform varit? ;)
Tjusigt Stefan! Bygget går framåt fint tycker jag!

#36 Jag letar fortfarande efter den! Det är en återutgivning från 1959 och det märks, kommer att skriva lite mer när jag har hela facit i handen.
Stefan - Modellbyggare

Så där ja! Ser ändå bra ut Stefan!

Tjusigt Stefan!
Inte alltid så lätt att tampas med Gamla modeller men du lyckades fint tycker jag.
Niclas
Snyggt bygge Stefan!

Tack alla! Det var ett både roligt och tålamodsprövande bygge. Skulle jag göra en lista på allt som inte stämmer och/eller är skevt så blir den lång tillsammans med en byggbeskrivning som har en del att önska då inte alla moment är angivet. Men man skall inte glömma bort att ha kul när man bygger och tänka på att det är en återutgivning av en modell från 1959, mycket har tack och lov hänt sedan dess i modellvärlden.
Resan har varit inspirerande med en hel del läsning och steg för steg så har man upptäckt att man inte riktigt satt och byggde på det man trodde!? Har hittat några bilder på hur modellen borde ha sett ut med Explorer 1. Bilden finns inne på Sven Knudsons sida (som innehåller mycket godis för den som gillar rymdfart) och jag tror att det är han som har byggt den, men är inte riktigt säker, dock så visar den en mycket fin modell.
Och så här är det väl allt som oftast i denna bransch, att ju längre man kommer desto mer får man redan på. Så summa summarum så skulle jag inte vilja ha detta ogjort. Om någon tänker bygga den så kan jag gärna komma med tips innan man påbörjar projektet.
Stefan - Modellbyggare

#42: Mycket snyggt!