Thunderbirds
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Eftersom ni alla gillar att bygga modeller så kanske denna gamla tv-serie kan vara kul.
Thunderbirds har nog några av er sett. En serie som är gjord med dockor och en väldig massa modeller av vitt skilda slag. Härligt gjord tycker jag.
Här är ett smakprov.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Thunderbirds! Ahhh…denna underbara kultserie! Jag är född och uppväxt i Nordvästra Skåne. En förmån som vi hade (och fortfarande har) är att vi kan se på dansk TV. På 60-talet var det ju en extra bonus, det var ju långt innan dagens TV-utbud…Jaha, dansk tv - var det nå´t att hänga i julgranen? Absolut - bl a visades "Thunderbirds"! För en liten grabb i slutet på 60-talet så var det ju en enorm grej!
Den gick på TV4 i mitten på 60-talet och det har även gjorts en "riktig" film med "Thunderbirds". Grymt coolt…
/Stefan
Jag satt igår och tittade på ett avsnitt. Kan nämna att har man TV4 Science Fiction så visar de flera avsnitt i helgen.
Jag är faschinerad av alla modeller de har gjort. Själva storyn tycker jag inte är mycket att hänga i julgranen men det är ju en barnserie för små barn. Vilket enormt arbete de lagt ned på alla modeller. Bilar , hus, landskap allt.
Wrooom!
#2 Nä, det är rätt - själva storyn är ju rätt tunn…men, som liten kille så tänkte man inte direkt på det.
Minns att att jag var otroligt fascinerad av allt dom byggt upp, alla coola farkoster, rymdstationen och hela ön. Det fanns inget liknande, det kan jag lova. Tecknade filmer visades, i princip, en gång om året - på Julafton. När något sån´t här dök upp i rutan så var det ju en mindre revolution. Flera av farkosterna i filmen, bl a Lady Penelope´s rosa bil fanns som leksaksbil. Utgiven av Corgi Toys eller Dinkey Toys.
Om jag minns rätt så var serien otroligt populär i Japan.
/Stefan
Finns inte en del av dem som modeller också?
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Filmen var inte så dum den heller
Stefan - Modellbyggare

Lite mer…
Stefan - Modellbyggare
#5-6 Filmen är helt OK. Har den faktiskt på DVD. Minsta dottern, nu 9 år, håller den som en av sina favoritfilmer.
/Stefan
Ahh den gamla goa serien 
Den skulle va kul att kolla om igen nu.
Var länge sen man kikade på den..
Vad kul att ni gillade mitt lilla inpass. Mer finns på Science Fiction iFokus.
Wrooom!