Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 1628 ggr
NBISaladin
0

Hobbybokhandeln fyller 30 år

Otroligt men sant: Idag för 30 år sen öppnades butiken på Pipersgatan 25 (samma adress idag, fast två dörrar längre in på gatan).

De första åren hette vi "Allt om hobbys bokhandel", ägare var Freddy Stenbom och Jan Jangö. Björn Alnebo jobbade som anställd fram till mitten av 80-talet då han tog över Freddys del i firman.
I samma veva kom jag in som anställd (vi drev då också Tekniska Musets butik, det var ett jäkla flängande kan jag säga…).

Efter ett par år tog jag över Jan Jangös akteinnehav, och för sisådär 6 år sen drog sig Björn ur, och jag delar nu firman med Marko Rouvinen.

Nu satsar vi på minst 30 år till, eller hur!

Passa på att göra ett besök, just nu kör vi 40& rabatt på en mängd plastmodeller, reabackarna är fyllda med både böcker och tidningar. Välkommen in!

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

[Henke29]
0

Ett stort Grattis Skrattande

Hoppas man kunde vatt där oh fynda.
Men tyvärr så jobbar man oh de är lite väl långt att åka..

Henke

Joppo
0

Nice Hasse… Grattis! Man kanske skulle bege sig på  en tur till Stockholm i helgen… Hur länge har ni öppet på lördag?

Azgaron
0

Grattis Hasse!

Kända namn som startat upp den butiken!

Lycka till i fortsättningen!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

Ett stort grattis! Och lycka till!

[Hayabusa]
0

Grattis! Bra butik med kunnig & trevlig personal.

Lycka till med kommande 30 år…Glad

/Stefan

NBISaladin
0

#2: Lördagar är det 11.00 - 14.00 (med lite flex på stängningstiden om det behövs!).

Tack alla för de värmande tillropen!

GeeKen
0

Grattis och gott nytt år!

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

bosnafly
0

grattis o lycka till i fortsättningen

www.bosnafly.n.nu

johannespanzer
0

Stort Grattis Hasse & Marko!

Det är en fin stamtavla på den butiken! Kul det visste jag ej.

Ja faktiskt enda gången jagvarit på besök hos er fysiskt var på tekniska museet. Skrattande

På den tiden fick man månadsbrev med posten i olika roliga färger, orange, gröna mm.

berfrund
0

Grymt va kul 30år de trodde jag inte grattis lär bli ett besök inom kort för o se vad som finns till de förmånliga priserna sen lär de bli lite färg också.

NBISaladin
0

#9: Ahh, nyhetsbreven ja. Sicket slit det var. En annan, svunnen tid. Jag har sparat alla de där nyhetsbreven, rätt kul läsning!

/Hasse