Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: fordon
Läst 1075 ggr
karlrobert78
0

Modeltrucks and parts

Någon som handlat med denna firma? Jag la en beställning för 2 veckor sedan. Fick förra måndagen en bekräftelse att mitt paket skickats. I dag, 8 dagar senare, har mitt paket inte dykt upp. Mina adressuppgifter stämmer som jag uppgett till företaget.

Vad händer om jag blivit blåst? Svensk lagstiftning lär ju knapast gälla? Om paketet kommit bort, vard gör man då?

Modelltrucks verkar inte vilja besvara mina mail!

Tacksam för svar!

En något arg Marcus

gismo76
0

Hallå Marcus

Var i vilken del av Världen finns detta företag ?

Gismo76

karlrobert78
0

Det ligger i samma land som Hitler kom från - Österrike…

//Marcus

gismo76
0

Ok då borde ju leveransen gå fort utan problem med Tull osv ..Asien är billigt annars men ofta väldigt långa leveranstider och Tullen älskar väl paket det står HLJ på just nu. Bara handlat från England själv och därifrån skickar dom sakerna innan du hinner betala dom.

Bara hoppas att det löser sig inte kul att bli lurad ju,

Jag har handlat en del utomlands och ännu inte blivit lurad någon gång.

Gismo

ElLobo
0

Länk till företaget   

#0: Har du kollat på några andra forum om det är någon som handlat från dem nyligen? Jag har sett deras namn men då bara i samband med rekommendationer att de har olika tillbehör och dylikt.

karlrobert78
0

Jag har kikat lite, men hittat dåligt med info. Just nu är det väl bara att vänta och se. Synd att behöva prata ner dem om det inte behövs! Har det inte kommit i slutat på veckan så får de se på f*n. En bekant till mig vars fru är tyska ska författa ett brev till mig på tyska som jag ska skicka över, de kanske inte förstår mitt engelska mail!

//Marcus

ElLobo
0

#5: OK, lycka till.