Utställning, Gagnefs bibliotek
Nu ställer min granne ut båtar i Gagnefs bibliotek from torsdag. Har ni vägarna förbi så hoppa in och titta på dem! Några av dem har han haft med till IPMS Dalarnas möten.
Och förresten: Gagnef ligger i Dalarna mellan Borlänge och Leksand, RV70
Magnus.

Hade varit kul att titta på modellerna, men förmodligen går det inte att passa in. Biblioteket har ju dessutom lite dåliga öppettider.

Ja, det är kassa tider! Förhoppningsvis kommer det någon som ser och är intresserad, och ser att det finns fler modellbyggare! Blir medlem i IPMS Dalarna är nästa steg!

Lite för långt att åka för min del, men om någon ville ta bilder och lägga ut, vore det uppskattat.

#2: Du kanske kan kopiera upp något infoblad och lägga dit? Om du nu besöker biblioteket, för du har väl sett modellerna hemmavid. 
Bifogar ett förslag till flyer.

Sådär, då var ett infoblad där på biblioteket! Bibliotekarien sade att flera varit positiva. Här kommer några bilder från utställningen som håller på hela oktober.
Fler bilder kommer senare här: http://ipmsdalarna.kimura.se/
Det är Kjell Nygren som byggt fartygen.
Magnus.

Ingen tid för fler nu, men det kommer fler senare!

Ser ut som en trevlig utställning! Tack för bilderna!
Underbara båtbyggen 
#16 Tack så mycke för dom bilderna

Instämmer med ovanstående.
Mycket trevligt att se på. Tack för titten.
Varför har de inget sånt här i vårt bibliotek? Här har de bara en massa ….böcker.
Fin fina bilder Magnus! Fina byggen naturligtvis, ser fram emot byggmötet!!
Thomas

Trevliga bilder Magnus, och fina fartygsbyggen!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Tackar för bilderna! Fina modeller, Jag gick igång på Hermann Marwerde..
Stefan - Modellbyggare

Vill ni ser fler bilder av fartygen som är utställda?

#28: Självklart!
Ja de vill vi gärna se 

Självklart vill vi ha mera bilder. Personligen är jag nyfiken på den med randiga segel i fönstret. Misstänker att det är en trireme eller vad de heter.

Fler kommer! Nu har jag en Viggen att fortsätta med!

Stay cool, modellerdudes.
#32 Oh vilket härligit skepp 

Ashäftigt, Tack så mycket.