Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 5151 ggr
Proosen
0

Impala '64

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så kan jag kalla den här klar efter lååååång tid i karantän. Har några repor i kofångaren fram och andra skavanker som inte är allt för uppenbara så det får duga. När jag höll på att trimma till spolartanken sprätte den iväg för att försvinna (tillfälligt?). Tröttnade på att försöka kroma bakljusen med BMF och målade dem med Alclad och transparent röd istället. funkade hyfsat bra tycker jag. Nåja, här kommer en bunt bilder på åket.

Fler bilder finns här i fotohinken.

Niclas

Jonssonligan
0

Snyggt!

Blir alltid extra impad av dom som lykas peta i färg på rätt ställe i emblemen, eftersom jag vet att jag själv alltid misslyckas med det.

Resten av bilen ser naturligtvis också bra ut.

Fint bygge.

gismo76
0

Snygg bil ser att det är flera som fått upp farten här nu inte bara jag ,,,även skönt med annat än flygplan och stridsvagnar…

Gismo

bosnafly
0

ser riktigt bra ut tycker jag

sani

www.bosnafly.n.nu

StefanW
0

Tummen upp Prossen! Ännu ett snyggt bygge.

Stefan - Modellbyggare

Texxas
0

Fin gammal cheva !

Joppo
0

Cleant bygge ProosenGlad

Exelon
0

Snygg Impala Proosen!! Tycker den du byggt är snyggaste impalan, diggar inte massa fenor och annat junk som dom tidigare hade.

Proosen
0

Tack ska ni ha!

Tog lite tid att få den klar, närmare 3 år från inköp, byggstart till klar. Men hellre det än ett bygge som inte ens är i närheten av att ge någon tillfredsställelse.

Håller på med ytterligare fem Impala, nämligen den första som kom 1958, en 59:a, 60:a, 61:a och så en 65:a.

59:an är väl den som ligger näst i tur att bli färdig och sen 58:an, i alla fall i Impalahögen. Sen kommer det säkert en massa annat jox i vägen för kromloken.

Så här ser några av dem ut i skrivande stund.

65:an

Stuktest_02.jpg picture by proosen

58:an

Brightwork_02_resize.jpg picture by proosen

59:an som har gett mig mycket huvudbry och krånglande. Sabbade kromet, knäckte takstolpar när nya kromet skulle på, vindruta som inte passar speciellt bra m.m.

ntligenhemma007_redigerad.jpg picture by proosen

En tidigare färdigställd 59:a Cab.

Finished_12_resize.jpg picture by proosen

Tänkte farsgubben skulle få ett antal Impala även om just en vit cab med röd inredning är absoluta drömbilen för honom. 

Niclas

bosnafly
0

oojjj vilka fina bilar……kanonfina är de

www.bosnafly.n.nu

Texxas
0

jättefina antiloper !

[Hayabusa]
0

Mycket stiliga! 60:an & 61:an…vilket fabrikat är det? Har själv en 62´ från AMT i bygghögen. Jäkligt fin byggsats och en "Bubbletop" är aldrig fel…

/Stefan

Azgaron
0

Mycket fina byggen Niclas! Ser mycket snygga ut!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Proosen
0

Har förutom 58:an (AMT) och 61:an (Lindberg) bara Revellsatser hittills. Gav bort en AMT 62:a cab till vårt prisbord förra höstens tävling här i Falun.

Tack ska ni ha!

Niclas

PonCar
0

Mötte en röd Impala -59:a imorse på väg ut till jobbet. Vilken skönhetsupplevelse! Likaså ditt Impalabygge! Härligt med dessa klassiska jänkare.

Skrattande

sponny
0

En riktigt vacker bil Impalan även om jag själv är svag för Ford Thunderbirds. Ungdomsdrömmar som bubblar up till ytan… Skrattande

Proosen
0

Gillar också Fordar, fast då speciellt första halvan av 60-talet och då Fairlane och Galaxies. Skulle inte ha något emot en 64 av båda dessa och gärna med 427:an under huven.

Niclas

johannespanzer
0

Attans fina bilar Proosen!

fina blåflammor där, va tråkigt att den krånglade så.

Proosen
0

Själva lacken är Roger Nordhagen pappa till, han är en suverän byggare i både stort och smått. Jobbar som lackerare och är en av arrangörerna til WeCoMoCo nere i Tanums hede. Jag har gjort chassi och inredning till karossen på 59:an.

Den ska bli klar även om den jäklats så in i bänken med mig.

Tack!

Niclas