Feltänk?
Vem tänker fel--- jag eller modelltillverkaren?
Den svarta bygeln på blocket är byggsatstillverkarens.
Mässingsbygeln är min.
När man sätter i ett röstjärn eller lina i tillverkarens bygel öppnar den sig vid en mycket liten påfrestning medan det fordras lite mer kraft för att mässingsbygeln ska öppna sig.
Är det lim som gäller, eller?
Lite gnällig idag.

Helt klart mässingsbygeln som gäller. Den andra verkar ju….fel.
Mitt förslag ar att du tar din egen bygel (hoppas att du inte behöver tillverka så många….) och limmar den mot blocket. Det borde ju hålla betydligt bättre.
Den bygeln jag gjorde var av 0,5 mm mässing, samma tjocklek som röstjärnen på bilden. Nu har jag varit o införskaffat koppartråd 0,7 mm till blocken o lagt på höglagret bland alla andra trådar. Limma, ja som en extra förstärkning o då gäller det att hålen i blocket ligger i rätt läge. två uppåt o ett ner mot öglan.
Det är 16 st jag måste göra.
Så en bild från höglagret.

16st, Då var det ju inte så blodigt.
Fiffigt med matrialen från ställen där man inte tänker på det. Men det är bra, ju billigare hobby, destå bättre.
Nä det var inte ens svettigt.
Röstjärnen var lite mer svordomsframkallande. 16 st av dom oxå.
Lägger upp en bild på bygeltillverkninge på tips o råd.
Kan kanske va till nytta för någon som sitter o tänker: "Hur f*n gör man".

Fina tips på diverse koppartråd. Tänkte tipsa om billig högtalarkabel på olika affärer. Clas Ohlson har jag 20 meter ifrån, och det är en massa tunn koppartråd (har ej mätt, men tror det är 0,5mm när man skär upp den, jag får ta och borra lite hål och mäta.) det för 69:- En del av dem har genomskinligt plasthölje också så man kan se grovleken innan man köper dem.

#5 Du hann före mej!! Läste inlägget och tänkte direkt på tunna högtalarkablar (sånt skrot dom skickar med när du köper ett par nya högtalare) Dessa är extremt tunna.