EMEK lastbilar 1/25?
Är det några på den här sajten som brukar hålla på att plocka isär, bygga om och till samt måla om EMEK:s färdigbyggda lastbilar i skala 1/25?
StefanW håller ju visserligen på med en Volvo men det är en 240 i 1/20 så det räknas inte, även om en del kallar den traktor. 
Efter vad jag lyckats läsa mig till så har ju EMEK fint tillverkade och detaljrika modeller, som egentligen är avsedda för samlande och kanske lek (eller tvärtom). Men en hel del tar ju också och plockar isär dem och bygger om dem, eller kanske bara målar om dem, dessutom kan det ju här finnas en möjlighet att få tag i den lastbilsmodell (ja, de har ju skogsmaskiner, grävare och annat i den skalan också) man önskar, men som kanske inte finns i vanlig plastbyggsats.

*putt*
Då jag ska börja bygga lastbilar har jag själv letat ihjäl mig i mina kartonger efter mina gamla EMEK (som hette något annat?)! Är det något särskilt du letar efter, om jag nu skulle hitta dem? Jag vet att jag har en trailerdragare, lastbil med släp samt en grustippbil med släp.
//Marcus

Inget speciellt för min del, även om en del av de där verkar riktigt intressanta. Man kanske skulle börja bygga om sådana bilar? 
Det var mest för att jag lovade inne på OVP Forum att kolla även här på sajten. Se Vårruset 2010