F4F-4 Wildcat!
Ser bra ut! Jag byggde denna sats när Midway bygget var. Bra sats med hygglig passform, har sett dock sett bättre Tamiya… Det enda som jag tykte var riktigt dåligt var hur man får fast landningsställen!!! Någon krånglig och knepig installation som är omöjlig att få snygg.
Lycka till!
Marcus

Ser syggt och prydligt ut ! Vilken målningsvariant hade du tänkt välja, blågrå/ljusgrå eller mörkblå/ljusgrå ?
Tack Marcus och Bamseplåster!
Jo, passformen verkar var väldigt bra! Genomtänkt konstruktion!
Har inte kommit till stället ännu, så tack för upplysningen! Tycker dock att konstruktionen verkar betydligt mycket bättre än den på Revells häck i 1/32!
Tänker nog göra en trefärgsvariant med mörkblå/blågrå/vit!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#14 Snygg maskin! Ser ut att bli riktigt fin.
/Stefan

Ser snyggt ut Az!
Tack Stefan och ElLobo! 

Snyggt!!!
Gillar instrumenteringen!!
En snygg cockpit du har fått ihop!
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Tack Mattias och Sau! 
Passningen mellan kropp och vinge kunde knappast bli bättre! 
Ytterst lite väldigt försigtigt spacklande och slipande lär behövas och då tror jag det räcker med Mr Surfacer 500.
På det stora hela har passformen på denna varit mycket bra, och det är ju väldigt tacksamt!
Lite finputs på motorn kvar, sen ska den och noskåpan monteras!
#22 Ser bra ut! Tamiya är i regel fantastiskt bra. Kul med ett flygplan från kriget i Stilla Havet. Rätt ofta koncentrerar vi europeér oss på stiderna här i Europa och "glömmer bort" konflikten mellan USA och Japan. Personligen tycker jag att den är väldigt intressant.
/Stefan
Tack Stefan!
Jovisst brukar Tamiyas modeller vara fina, men detta var riktigt bra tycker jag! Alltid så kul när man kan ägna mer tid åt annat än att spackla och slipa! 
Nä, det brukar ju byggas rätt mycket spits och 109or mm. Själv tycker jag de här planen är mycket trevliga, och bygger gärna Stilla Havsbaserade om jag kan!
#24 Tror faktiskt att USA la mer krut (ja, t om atombomber…) på kriget i Stilla Havet än i Europa. Sedan är jag själv väldigt fascinerad av de flygplan som japanerna utvecklade. Hur det japanska flygvapnet kämpade mot B-29:ornas räder på det japanska fastlandet.
/Stefan
Det här bygget ser ju kanon ut Azgaron 
Kul att de inte bara blir som ni säger Spit oh 109or…
Henke
#25 Ja, de japanska kärrorna är väldigt intressanta! Speceill favorit är Shinden, som jag gärna hade sett i 1/32!
#26 Tack Henke! 
Nä, ibland är det kul att bygga lite annat också, och som sagt de Stilla Havsbaserade kärrorna är trevliga att bygga!
#27 Shinden är cool…har inte sett den i 1/32, men 1/72 och 1/48. I skala 1/32 finns det ju dock andra intressanta japs - som Ki-61 Hien "Tony" eller alldeles nya Ki-44 Shoki "Tojo". Lite udda japs finns det i skala 1/48, Nakajima Kikka och Mitsubishi J8M1.
/Stefan
Viist är den, och jag tror nån snubbe på LSP höll på med nån prototyp eller master till en modell i 1/32, men den blir nog inte billig om det blir i resin!
Seiran är också rätt intressant tycker jag! Skulle vilja ha både modell i 1/72 och ubåten I-400 med Seiran ombord!
Tojon skulle nog vara intressant att kolla närmare på!
#29 Nä, resin brukar bli dyrt.
Tamiyas I-400 ser minst sagt imponerande ut! Har varit lite småsugen på den, men…ibland får man hejda sig
.
Hasegawas Shoki (eller Tojo som jänkarna kallade den) är en helt ny form i skala 1/32. Ser bra ut, bl a följer det med en figur med två olika alternativ på huvud. Ett med syrgasmask påmonterad och ett utan. Jag har inte sett byggsatsen i verkligheten (ännu) men det är förmodligen sedvanlig "Hasegawa-kvalitet". Eftersom det är helt nya gjutformar så bör det vara hög kvalitet rakt igenom.
/Stefan

För den som är intresserad av kriget i Stilla Havet kan jag rekomendera Nemesis: kampen om Japan 1944-45 av Max Hastings som jag precis avslutat. Mycket välskriven och objektiv, men samtidigt inte allt för tungt skriven bok om striderna i Stilla Havsregionen. Läs den!
Han har även skrivit Harmagedon om striderna i Tyskland under 44-45. Men den har jag ännu inte hunnit läsa.
#30 Nä, ibland får man ju göra det, men om jag ska bygga en ubåt nångång så blir det nog en sån!
Ja, det verkar verkligen vara en trevlig modell och som du säger så håller Hasegawa hög kvalité på sina modeller!
#31 Låter som en intressant bok!

Bygget ser mycket bra ut. Är själv lite sugen på ett jänkejärn!
Tack Linus! 
Nä, det är väl inte fel med jänkejärn vare sig de har vingar eller fyra hjul och V8! 
Vet inte om det syns så tydligt i bilden men jag fick för mig att göra en oljetank att fylla ut utrymmet med lite!
Tänkte göra en av plastark först, men det blev inte så bra så jag sågade till en bit frigolit istället! Kan jag ha det så?
Vad limmar jag den med? Superlim?

#35 Frigolit limmar du med trälim.
Tack! Ska prova det!
Håller på med ledningsdragning till landningsstället också, men det bara bråkar på mig! Ledningen ska ju gå lite snyggt längs ena ramdelen och in mot mitten och sen upp, men så fort jag limmat en bit och ska fortsätta så lyckas jag få det jag limmat först att lossna och det enda resultatet blir en massa limkladd!
Nåja, på't igen! Det ska nog gå till slut!

#35: Det finns ett speciellt kontaktlim avsett för Frigolit, det har en giftig grön färg och fungerar bra men det finns visst bara i större burkar, jag använde det när jag limmade ihop frigolitspant i 30 kgs kvaliten till en båt enligt "förstörda formens" princip
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Ser bra ut Håkan! Fina detaljer i cockpit har du gjort!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#42 Tack för tipset Starhawk, men jag tror inte behovet att limma frigolit är så stort, just nu iaf! Delen sítter på plats än så länge iaf!
Tack Peter! 

Men det var då sjutton vad det stökas på med diverse flygplan hemma hos dig, tyckte du hade bra fart på änkan och så kör du räserfart med denna också!
Snyggt ser det ut dessutom och dubbelblått och vit är bara så jädra tjusigt på dessa stillahavskrigare.
Niclas
Tack Niclas! 
Blir så när man plötsligt har för mycket tid över och ändå tycker jag att jag sitter för mycket vid datorn! 
Förhoppningsvis får jag klart den i tid för Modell Göteborg, tidsoptimist som jag är! 
Jo, det har ju blivit en del plan på g. nu! HAr ju en Canberra som ska få färg också!
Visst är det en snygg färgkombination! Tur att jag skaffat ny häftmassa till de mjuka övergångarna!