Fynd på Lidel

Fint set med många skaft!
Måste passa på när du är "i tråden" Krille - hur det funkar med herkuleskompressorn (från Bauhaus) vi är några som funderar på den. Vad skulle du säga om ljudnivån / bullernivån på den?
#1 jag har också en bauhaus kompresor, jag upplever den som tyst(men inte lika som en "såndär dyr kylskåpskompresor")
Hej Johannes.
Har bara tidigare haft en sån där stor kompressor typ fylla luft i däck å så vidare,så jag har inte mycket att jämföra med.
Men den här är helt okey för mej i alla fall,ljudet stör mej inte alls när jag målar,kan lägga min energi på att måla
.
Har därimot haft problem med packningen i själva pennan,den satt snett från början så de var stopp i den.
Men man fick öppna den och schystera,och du kanske har nån ide om att göra sånna packningar själv eller var man kan köpa dom……försökte på Wentsels,men dom hade inga….
Man kan ju köpa ny penna finns ju i olka kvaliteer vad jag fatta,nån som kan rekomendera nåt, sett nåt om nån på Clace Ohlsson…..
Krille.

#0: Snyggt set! hur verkar kvaliten vara?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Helt okey.
Inte så plastigt som jag trodde alla hantag är ju i metall utom det större som är av plast,är till och med ett litet bryne med
.

#5: Jaha! ja jag undrade vad den där prylen under knivskaften var för nåt
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#4. Jag köpte ett sånt set för ett par år sen. Knivbladen o sylarna har jag haft mycket nytta av liksom brynet. Tyvärr är chuckarna av plast vilket gav lite instabilitet i bladen. Men skaften går gott att använda till borr o dylikt. Prisvärt tycker jag.